اقتدار جمهوری اسلامی ایران در صنایع دفاعی مثال‌‎زدنی است
کد خبر: 1452679
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲
آیت‌الله مجتهد شبستری:

اقتدار جمهوری اسلامی ایران در صنایع دفاعی مثال‌‎زدنی است

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اظهار کرد: طی سال‌‎های گذشته، کشور ایران از نظر صنایع نظامی و دفاعی پیشرفت چشمگیری داشته است؛ به‌گونه‌ای که اقتدار جمهوری اسلامی ایران دراین خصوص مثال‌‎زدنی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، آیت‌‎الله محسن مجتهدی شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز، 31 شهریور در مراسم رژه نیروهای مسلح مستقر در تبریز، به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس گفت: امنیت و آرامش امروز کشور مدیون جان فشانی‌های مردان بی‌نظیر و بی‌ادعای هشت سال دفاع مقدس و تلاش‌های بی‎وقفه فرزندان و غیورمردان امروز انقلاب در سپاه و ارتش است.
وی افزود: طی سال‌‎های گذشته، کشور ایران از نظر تسلیحات نظامی و دفاعی پیشرفت چشمگیری داشته است و اقتدار جمهوری اسلامی ایران مثال‌‎زدنی است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران جزو کشورهای تراز اول در صنایع دفاعی است و هیچ کشوری جرأت تعدی به خاک مقدس ایران را ندارد.
وی دستاوردهای عظیم کشور در حوزه نظامی، تسلیحاتی، علمی، پژوهشی و... را درسایه خودباوری و اعتماد به نفس جوانان کشور دانست و تأکید کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا و همت جوانان خویش به قدرتی دست یافته که هیچ قدرتی در دنیا نمی‎‏تواند نگاهی چپ به آن داشته باشد که اگر نقشه‌ای هم در سر داشته باشند، بلافاصله ازسوی نیروهای مسلح همواره آماده ایران، نقش برآب می‌شود.
امام جمعه تبریز با تأکید براینکه هشت سال جنگ تحمیلی گنجینه‌ای عظیم از تجارب و فرهنگ اصیل اسلامی است، خاطرنشان کرد: میراث گرانبهای دفاع مقدس باید به نحوی احسن و جامع به جوانان این مرز و بوم و نسل‌های آینده منتقل شود که می‌توان با گنجاندن این متون در کتاب‌های درسی دانش‌‎آموزان و واحدهای درسی دانشجویان به شیوه‌‌ای نیکو به این مهم دست یافت.
یادآور می‌شود، امروز همزمان با سراسر کشور و به مناسبت 31شهریور، سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران که به‌عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نام‌گذاری شده است یگان‌هایی از لشکر 21 حمزه سیدالشهدا آذربایجان، سپاه عاشورا و نیروی انتظامی آذربایجان شرقی برای گرامیداشت یاد و خاطره آن دوران و بزرگداشت شهدای ازجان‌گذشته، از مقابل جایگاه رژه رفته و به نمایش توان نظامی خود پرداختند.

captcha