ارزش‌های مشترک خانواده و مدرسه منجر به آموزش موفق می‌شود
کد خبر: 1453056
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵

ارزش‌های مشترک خانواده و مدرسه منجر به آموزش موفق می‌شود

گروه اجتماعی: مدیر کل دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزرات آموزش‌ و پرورش گفت: آموزش در مدراس زمانی موفق می‌شود که میان خانواده و مدرسه ارزش‌ها و شیوه‌های تربیتی مشترک وجود داشته باشد.

به‌ گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، منصور کیایی، مدیر کل دفتر مراقبت برابر آسیب‌های اجتماعی وزرات آموزش‌ و پرورش در مراسم نمادین نواختن زنگ استانی آغاز سال تحصیلی 93 ـ 94 که صبح امروز، اول مهر همزمان با سراسر کشور در دبستان دخترانه ستایش غیزانیه ناحیه دو اهواز برگزار شد، با تبریک فرارسیدن ماه مهر و آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: ماه مهر و آغاز سال تحصیلی فرصتی دوباره و شروعی تازه، فرصتی برای تعلیم و تربیت و همانگونه که در سند تحول بنیادین آموزش‌ وپرورش آمده، فرصتی برای کسب شایستگی‌های پایه و مراتبی از حیات طیبه است.

وی با بیان اینکه مهر فرصتی برای اندیشیدن دوباره و اندیشدن به راهی که باید در مسیر زندگی طی کرد و مهارت‌ها و درس‌های فراوانی را آموخت، گفت: مهر تنها آغاز سال تحصیلی نیست بلکه فرصتی برای تفکر درباره ارزش‌ها و آرمان‌هایی است که در دین و آیین ما و توسط امام راحل، مقام معظم رهبری و شهدا ترسیم شده‌اند خواهد بود.

مدیرکل دفتر مراقبت برابر آسیب‌های اجتماعی وزرات آموزش‌ و پرورش همچنین ماه مهر را فرصتی برای تقویت هویت فرهنگی ـ دینی و استمرار بخشیدن به آن دانست و گفت: دانش‌آموزان باید آغاز سال تحصیلی جدید را برای خود همچون یک رسالت تلقی کنند که به عبارتی آغاز سال تحصیلی رسالتی برای تربیت همه‌جانبه ابعاد وجودی همه است.

کیایی تصریح کرد: مدرسه تنها مکانی برای آموختن نیست بلکه همانطور که در چشم‌انداز سند تحول بنیادین مدارس عنوان شده‌ است، فرصتی برای عرضه خدمات و فرصت‌های گوناگون تربیتی و فرصتی برای تربیت همه‌جانبه ابعاد مختلف علمی، اخلاقی، اعتقادی، اقتصادی، اجتماعی، فناوری و زیستی دانش‌آموزان است.

وی طرح «تعالی مدیریت مدارس» را جدیدترین برنامه وزاتخانه آموزش و پرورش برای مدارس در سراسر کشور عنوان و تصریح کرد: این برنامه برای همه آحاد جامعه این فرصت را فراهم می‌کند که ظرفیت‌های متنوع مدارس را شناسایی کنیم و از این ظرفیت‌ها بتوانیم بیشترین استفاده را داشته باشیم.

کیایی در ادامه به نقش خانواده‌ در تربیت و آموزش اشاره کرد و گفت: تعلیم و تربیت بدون همکاری و همراهی خانواده و مدرسه مؤثر نخواهد بود و ناتمام می‌ماند، آموزش مدرسه‌ایی زمانی موفق می‌شود که میان خانواده و مدرسه ارزش‌ها و شیوه‌های تربیتی مشترک وجود داشته باشد؛ بنابراین سبک فرزندپروری و الگوی تربیتی والدین بسیار تأثیرگذار است و در تحقق اهداف تعلیم و تربیت بسیار مؤثر خواهد بود.

مدیرکل دفتر مراقبت برابر آسیب‌های اجتماعی وزرات آموزش‌ و پرورش سرلوحه برنامه‌های وزارت آموزش‌ و پرورش در دولت تدبیر و امید در سال تحصیلی جدید را سیاست راهبردی ارتقای کیفیت علمی آموزش‌ و پرورش عنوان کرد و افزود: این مجموعه برنامه‌ها با هدف شکوفایی و تحقق همه ظرفیت‌های تربیتی مدرسه و کمک به تربیت همه‌جانبه دانش‌آموزان طراحی و تنظیم شده‌ است.

کیایی خواستار این شد که در سال تحصیلی جدید فرهنگیان، معلمان و دانش‌آموزان، هم‌پیمان شوند که امسال را فرصت و مقدمه‌ای برای همکاری‌های مشترک جهت تربیت همه‌جانبه فرزندان ایران اسلامی و تحقق اهداف سند تحول بنیادین و شکوفایی همه ظرفیت‌های مدرسه قرار دهند.

captcha