شب شعر «دفاع مقدس» بزرگداشت شهید امان‌اللهی در سنندج برگزار می‌شود
کد خبر: 1454518
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵

شب شعر «دفاع مقدس» بزرگداشت شهید امان‌اللهی در سنندج برگزار می‌شود

گروه هنر: شب شعر و خاطره بزرگداشت شهید والا مقام سرتیپ محمود امان‌اللهی از سوی حوزه هنری استان کردستان یکشنبه، ششم مهر‌ماه در پردیس سینما بهمن سنندج برگزار می‌شود.

امین مرادی، رئیس  حوزه هنری استان کردستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: به‌منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال جنگ تحمیلی شب شعر و خاطره بزرگداشت شهید سرتیپ محمود امان‌اللهی  با حضور فرماندهان نظامی و همسنگران این شهید بزرگوار و شعر‌خوانی شاعران توانمند استانی به میزبانی حوزه هنری استان کردستان در محل پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار می‌شود.
وی با اشاره به رشادت‌های صورت گرفته در هشت سال جنگ تحمیلی و عزت و اقتدار ملت ایران افزود: حضرت امام(ره) می‌فرمایند «لازم است ملت شریف ایران عموماً و خصوصاً دولتمردان و گویندگان و نویسندگان وشاعران وهنرمندان ازاین قشرهای فداکار هریک به سهم خود قدردانی نمایند ومراحل مختلف پیروزی این حماسه آفرینان را با گفتار و نوشتار و کردار خود در معرض نمایش گذارند.ودر محافل «‌هفته جنگ» فواید و نتایج و پیامدهای آن را برشمارند و روح شجاع این رزمندگان بزرگ را هرچه بیشتر تقویت کنند» این نگاه حضرت امام به هفته دفاع مقدس است.
مرادی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه شهدای کردستان مظلوم‌تر از سایر شهدا هستند، اعلام کرد: نسل جدید باید از دلاوری‌های صورت گرفته توسط فرزندان این مرز و بوم مطلع شده و بداند قطره قطره خون  هر یک از شهدای انقلاب و دفاع مقدس بر پهنه این آب و خاک زمینه‌ساز عزت و اقتدار این ملت شده است.
رئیس حوزه هنری استان کردستان افزود: در راستای تکریم و معرفی هرچه بیشتر شهدای کردستان در این محفل فرماندهان و همسنگران شهید سرتیپ محمود امان‌اللهی از شهدای والامقام کردستان که خود نیز فرزند شهید بودند به بیان خاطرات و ویژگی‌های منحصر به فرد این شهید می‌پردازند.
وی عنوان کرد: در برگزاری این برنامه استانداری کردستان، فرمانداری شهرستان سنندج، اداره کل تبلیغات اسلامی استان، سپاه بیت‌المقدس کردستان، صدا وسیمای مرکز کردستان، اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، شورای اسلامی و شهرداری سنندج همکاری دارند.
مرادی افزود: فرزند شهید بودن، شهادت، جانباز بودن، آزاده بودن و ایثارگری پس از حیات، قاری قرآن، مداح اهل‌بیت عصمت و طهارت‌(ع)، ناطق و سخنور بسیار توانا و حضور در سخت‌ترین شرایط جنگی و مبارزه با گروه‌های ملحد داخلی و جنگ تحمیلی از ویژگی‌های این شهید والا‌‌مقام است که باید  به نسل جدید منتقل شود.
وی با دعوت از علاقه‌مندان جهت حضور در این محفل یادآور شد: این برنامه  یکشنبه، ششم مهرماه همزمان با آخرین روز هفته دفاع مقدس  از ساعت 30/19 در سالن شماره 2 پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار می‌شود.

captcha