نمایشی‌تر شدن شبیه‌خوانی‌ها باعث برقراری ارتباط موفق‌ مخاطب با نمایش می‌شود
کد خبر: 1462075
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۹

نمایشی‌تر شدن شبیه‌خوانی‌ها باعث برقراری ارتباط موفق‌ مخاطب با نمایش می‌شود

گروه هنر: کارگردان گروه تئاتر «سلاسل» شوشتر گفت: ‌سعی شده امسال در شبیه‌خوانی بیشتر به سمت نمایشی‌تر کردن اجراها روی آوریم؛ چراکه در این صورت مخاطب ارتباط بهتری با نمایش برقرار می‌کند.

خلیل ضرغام‌پور کارگردان گروه تئاتر سلاسل در شوشتر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، گفت: گروه تئاتر سلاسل از سال 73 رسماً در این شهرستان راه‌اندازی شد و از سال 80 برخی از اعضای این گروه با نام عاشوراییان در زمینه تعزیه و شبیه‌خوانی نیز به اجرای نمایش پرداختند.

وی گفت: این گروه همه ساله 10 مجلس شبیه‌خوانی در ماه محرم برگزار می‌کند. مراسم شبیبه‌خوانی امسال گروه نمایش سلاسل نیز از 22 آبان‌ به‌مدت 15 شب جنب تالار فرهنگ شوشتر برگزار می‌شود.

ضرغام‌پور با بیان اینکه در این 15 شب 10 مجلس شبیه‌خوانی اجرا می‌شود، گفت: در اجرای این نمایش 150 نفر از جوانان شهرستان با گروه عشوراییان همکاری می‌کنند و تلاش می‌کنند به‌صورت سلسله‌وار وقایع کربلا و شهادت بارزترین یاران امام حسین(ع) را در این مدت به نمایش عموم بگذارند.

ضرغام‌پور گفت:‌ سعی شده در شبیه‌خوانی امسال بیشتر به سمت نمایشی‌تر کردن اجراها روی آوریم؛ به این ترتیب که از شعر و دیالوگ و حالت شنیداری نمایش کمتر کنیم و رویدادها را برای مخاطب دیداری کنیم؛ چرا که در این صورت مخاطب ارتباط بهتری با نمایش برقرار می‌کند.

captcha