دانشجویان همزمان با تحصیل به ارتقای بعد معنوی خود بپردازند
کد خبر: 1462551
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۶

دانشجویان همزمان با تحصیل به ارتقای بعد معنوی خود بپردازند

گروه اجتماعی: دانشجویان با قوت، پشتکار و همت به تحصیل علم بپردازند و در کنار علم‌آموزی به کسب مهارت و ارتقای روابط اجتماعی و معنویت نیز اهتمام ویژه داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، حجت‌الاسلام داود خوش‌باور، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی همدان سه‌شنبه، 29 مهرماه در مراسم معارفه دانشجویان ورودی شعبه بین‌الملل این دانشگاه، اظهار کرد: دانشجویان با قوت، پشتکار و همت به تحصیل علم بپردازند و در کنار علم‌آموزی به کسب مهارت و ارتقای روابط اجتماعی و معنویت نیز اهتمام ویژه داشته باشند.

وی افزود: دانشجویان کارها را در زمان مقرر انجام دهند و در کنار گرفتن مدرک با برنامه‌ریزی و مدیریت در کسب مهارت و ارتقای روابط اجتماعی و معنویت کوشا باشند، همچنین دانشجویان به پیشرفت علمی و تعمیق و تعمق در مباحث علمی کوشا باشند.

سعید بشیریان، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز بیان کرد: در حال حاضر تمرکز سنتی بر روی بخش آموزش است که این بخش شامل مراحل شناختی (کسب دانش)، مهارتی و نگرشی است. مراحل نگرشی شامل آگاهی، ارزشیابی، کاربرد، درک و فهم، تجزیه و تحلیل، ترکیب و ارزشیابی است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه از دانشجویان خواست با رویکرد صحیح و تغییر نگرش به‌دنبال تعمیم فرهنگی و کسب مهارت‌های آموزشی و پژوهشی در کنار بخش آموزش باشند. همچنین، بر کسب مهارت در حد مورد نیاز و لزوم بحث‌های اخلاقی و اعتقادی در بخش نگرشی تأکید کرد.

بشیریان اظهار کرد: دانشجویان در کنار مباحث فرهنگی و آموزشی باید برای فعالیت‌های پژوهشی نیز اهتمام ورزند، در این مورد وجود 15 مرکز تحقیقاتی فعال پژوهشی در دانشگاه خبر داد و از دانشجویان خواست در این کمیته‌ها فعال باشند.

captcha