اولین نشست عاشورائیان در فرهنگ سرای فناوری اطلاعات برگزار شد
کد خبر: 1465028
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷

اولین نشست عاشورائیان در فرهنگ سرای فناوری اطلاعات برگزار شد

گروه فضای مجازی: اولین نشست عاشورائیان در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص عبرت‌های عاشورا و بصیرت‌افزایی در فرهنگ‌سرای فناوری اطلاعات برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی فرهنگ سرای فناوری اطلاعات، در این برنامه که با استقبال قابل توجه دانشجویان دانشگاه‌های مختلف تهران مواجه شد،  پس از قرائت کلام الله مجید، کلیپی با موضوع محرم پخش  و مداح اهل بیت به روضه‌خوانی و ذکر مصیبت امام حسین (ع) پرداخت. در ادامه رضا گل‌پور؛ محقق و پژوهشگر مسائل سیاسی، فرهنگی مطالبی را در محور سلسله نشست‌های عاشورائیان بیان کرد.
گل‌پور اظهار کرد: در ادیان الهی یک معانی در سیر تاریخی ادیان قابل اشاره است. به این معنی که پیامبران الهی به خوشبختی پس از مرگ در صورت رعایت احکام حریم‌های الهی بشارت داده‌اند. در دین یهود، در دین مسیحیت و در دین اسلام که همه خوبی‌ها و پاکی‌های ادیان قبلی را دارد و تمام آن زنگارها و تحریف‌هایی که در گذر زمان برای ادیان قبلی پیش آمد، در این دین از بین رفت این خوشبختی بشارت داده است.

وی افزود: در این دین نهایی مقوله ولایت و امامت به معنی نمو و مغز روش زندگی صحیح مطرح شد. حقیقت و باطن دین ولایت است و درون انسان و تمامی اعمالی که از جوارح انسان سر می‌زند اگر در مسیر تطبیق با بندگی خدا باشد،  این میوه زندگی بشر کامل و تکمیل می‌شود و آنوقت انسان وارد برزخ می‌شود.
این پژوهشگر مسائل فرهنگی تصریح کرد: شیعه معتقد است که تمام سرنوشت بشر توسط انسان کاملی که در روی زمین زندگی می‌کند و جهان از وجود این امام و باطن حقیقی عالم خالی نمی‌شود، تغییر می‌کند. اگر انسان در مسیر امامت و ولایت حرکت کرد دوست و دشمن معنی پیدا می‌کند و اسم شریعت که به میان می‌آید، آنوقت فروعی است که انسان باید به آن  در دوران غیبت امام معصوم(ع) عمل کند.

وی افزود: در معارف معصوم انسان‌هایی که به امامت می‌رسند، جسم و روح‌شان دارای قداست و عظمت است. برای ما آنچه در واقعه عاشورا مقدس است، عملکرد امام حسین (ع) و پیروان‌شان است در همان خاک کربلا. انسان‌ها به واقع شرف و بزرگی او را درک نکردند، اما آن‌هایی که این درک را پیدا کردند مرجع و حتی محل دفن آنها دارای قداست است. اگر ما هر سال عاشورا را مرور می‌کنیم در جستجوی آن راه الهی هستیم. از ابتدای خلقت گروهی در مقابل مغز  دین ایستادند و عده‌ای مانند ائمه فرمودند که مغز دین باید با ظاهر دین همراه باشد.

گفتنی است؛ این برنامه در قالب سلسله نشست‌های عاشورائیان و با دعوت از کارشناسان و سخنرانان مختلف در ایام محرم در فرهنگ‌سرای فناوری اطلاعات برگزار می‌شود.

captcha