وقف‌های کوچک نباید با مصداق‌های کوچک صورت گیرد/ بیمارستانی فوق تخصصی می‌سازیم
کد خبر: 1465967
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۳
چگونه با بضاعت کم بیمارستانی بزرگ بسازیم؟

وقف‌های کوچک نباید با مصداق‌های کوچک صورت گیرد/ بیمارستانی فوق تخصصی می‌سازیم

گروه سلامت: مدیر کل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید بر اینکه امروزه وقف‌های کوچک نباید با مصداق‌های کوچک صورت گیرد، گفت: ساخت گروهی بیمارستان‌های فوق تخصصی سرطان تاریخی است که از نسل حاضر به جای می‌ماند.

حسن ربیعی، مدیر کل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به استقبال مردم از خرید اوقاف وقف بیمارستان فوق تخصصی سرطان، گفت: فلسفه اوراق وقف نشئت گرفته از تفکری عمیق است؛ امروزه وضعیت مردم در جامعه به نوعی است که همه نمی‌توانند وقف‌های بزرگ انجام دهند، بر همین اساس طرحی را برای ایجاد وقف‌های دسته‌جمعی و گروهی، کوچک و آسان مورد مطالعه قرار دادیم.
امروزه وقف‌های کوچک نباید با مصداق‌های کوچک صورت گیرد
وی تصریح کرد: با توجه به نیاز جامعه، امروزه دیگر وقف‌های کوچک توسط مردم نباید با مصداق‌های کوچک صورت گیرد، بلکه هر فردی می‌تواند با اندک بضاعت مالی در پروژه‌های بزرگ مالی حضور داشته باشد.


ربیعی هدف اصلی از انتشار اوراق وقف را ترویج فرهنگ وقف جمعی و گروهی با یک نیت واحد برای برطرف کردن نیازهای ملی، بین‌المللی و بزرگ عنوان و تأکید کرد: اجازه مجلس مبنی بر انتشار اوراق وقف و هدفگیری انتشار این اوراق برای دو پروژه سلامت‌محور در ری و شیراز به این معنی نیست که اوراق وقف فقط برای ساخت دو بیمارستان است.
وی ادامه داد: انتشار اوراق وقف در جمهوری اسلامی ایران زمینه‌ای برای مردم و خیران ایجاد می‌کند که همه بتوانند در رابطه با وقف جمعی مشارکت کنند و در حقیقت همه واقف شوند.
شعار اوراق وقف: همه واقف باشیم
مدیر کل حوزه ریاست سازمان اوقاف با اشاره به شعار اوراق وقف که «همه واقف باشیم» است، در خصوص میزان فروش اوراق وقف نیز گفت: سال گذشته با تبلیغات و معرفی اندکی که صورت گرفته بود، استقبال خوبی از سوی مردم صورت گرفت.

وی ادامه داد: علاوه بر استقبال مردمی از خرید اوراق وقف، بسیاری از خیرین و متمکنین هم تعهد دادند که بخشی از اوراق را برای تأمین هزینه بیمارستان‌ها خریداری کنند، اما هدف ما این است که اوراق وقف را مردم بخرند تا فرهنگ وقف جمعی جا بیفتد.
ساخت بیمارستان وقفی؛ تاریخی که از ما به جای خواهد ماند
ربیعی وقف جمعی و ساخت گروهی بیمارستان‌های فوق تخصصی سرطان را تاریخی عنوان کرد که از نسل حاضر به جای خواهد ماند و افزود: موضوع وقف جمعی ابداع جمهوری اسلامی ایران است و مسائل فقهی و شرعی آن حل شده است، تنها نیاز اطلاع‌ رسانی در خصوص اهداف و آشنا‌تر کردن مردم با این طرح است.

captcha