حماسه ۱۳ آبان اثبات پوشالی بودن قدرت‌های شیطانی است
کد خبر: 1466845
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۶
پاکپور:

حماسه ۱۳ آبان اثبات پوشالی بودن قدرت‌های شیطانی است

گروه سیاسی: مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان مرکزی گفت: حماسه ۱۳ آبان ثابت کرد که تمامی قدرت‌های به اصطلاح عظیم شیطانی و طاغوتی، از درون پوچ و پوشالی است و می‌توان با تکیه به قدرت لایزال الهی پشت استبداد و استعمار را به خاک مذلت کشاند.

حمید پاکپور، مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی ضمن گرامیداشت فرا رسیدن 13 آبان گفت: سیزده آبان، یادآور فداکاری‌های دانش آموزان و از جمله روزهای پرفروغی است که در تاریخ ایران زمین همواره برجسته است.

وی بیان کرد: سیزده آبان یادآور ایامی است که فرزندان ایثارگر و فداکار این مرز و بوم به جهانیان فهماندند که می‌توان مقابل هر طاغوتی هرچند قدرتمند و قوی با توکل به خدا و تکیه بر قدرت ایمان ایستادگی کرد.

پاکپور تصریح کرد: حماسه 13 آبان ثابت کرد که تمامی قدرت‌های به اصطلاح عظیم شیطانی و طاغوتی، از درون پوچ و پوشالی است و می‌توان با تکیه به قدرت لایزال الهی پشت استبداد و استعمار را به خاک مذلت کشاند.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان با بیان اینکه وحدت کلمه در روز سیزدهم آبان معنا یافت، افزود: در چنین روزی تکیه بر قدرت ایمان جلوه کرد و قدرت رهبری دینی بار دیگر تجربه شد.

وی اظهار کرد: این روز باشکوه که یادآور حماسه‌، ایثار و فداکاری‌های دانش‌آموزان ایران زمین است به نام روز دانش‌آموز نام‌گذاری شد تا خاطره آن فرزندان دلیر انقلاب برای همیشه جاودان بماند و درسی فراموش ناشدنی برای تمامی دانش‌آموزان در سراسر گیتی باشد.

پاکپور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز، اضافه کرد: خون سرخ شهیدان گرانقدر دانش‌آموز، بیداری پگاهان را بر ما ارزانی داشت و حماسه آفرینی آنها پرواز را به ما آموخت و ذهن ملت ما را سرشار از گلاب ناب ایمان ساخته و صدای سخن عشق را در گوش جان دانش آموزان جهان طنین انداز کرد.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان، اظهارکرد: از مهم‌ترین امتیازات قشر عظیم دانش‌آموز ایرانی هویت استکبارستیزی اوست.

وی گفت: این روز تاریخی که ریشه در مبارزات دانش‌آموزان مسلمان و متعهد علیه استبداد و استکبار دارد، نشانه آن است که این قشر آگاه و متعهد در راه رسیدن به اهداف والا و عظیم انقلاب اسلامی، چه در زمان طاغوت و چه در دوران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، از هیچ کوششی فروگذار نکرده‌اند.

پاکپور، عمل کردن به علم و تقدم تزکیه بر تعلیم را از دیگر امتیازهای دانش‌آموز ایرانی برشمرد و گفت:  آنچه که به علم جهت صحیح می‌دهد و موجب می‌شود صاحب آن از انحراف مصون بماند، تهذیب است و بی‌تردید، علم در دست آدم غیرمهذب، مانند شمشیری در دست زنگی مست خواهد بود و فقط در خدمت هواهای نفسانی قرار خواهد گرفت و به همین دلیل است که اسلام همواره بر لزوم تقدم تهذیب بر دانش در محیط‌‌های علمی و دانش‌آموزی تأکید و سفارش فرموده است.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان، دانش‌آموزان را پاسداران ارزش‌های نظام اسلامی دانست و افزود: دانش‌آموزان و تشکلات اسلامی و دانش‌آموزی در جلوگیری از انحراف، کج روی‌ها و نفوذ احتمالی دشمن نقش مهمی بر عهده دارند و اگر به وظیفه اسلامی خود عمل کنند، جلو هرگونه انحراف و توطئه گرفته خواهد شد.

وی بیان کرد: در مدارس و مراکز آموزشی ممکن است افرادی باشند که با طرح مسایل منحرف کننده، باعث پیدایش مشکلات فکری و اعتقادی در دانش‌آموزان شوند؛ لذا دانش‌آموزان باید عکس‌العمل نشان داده و با اقدام سریع و زیرکانه در رفع آن بکوشند.

پاکپور، دانش‌آموزان آینده‌سازان این کشورند و باید همواره باعث افتخار و سربلندی این مردم باشند و از نظام اسلامی و ارزش‌های آن پاسداری کنند.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان، بیان کرد: دانش‌آموزان مسلمان و متعهد همواره در روند رشد و شکوفایی حرکت اسلامی و انقلابی جامعه مؤثر بوده‌اند و هویت ضد استکباری و ستم ستیزی آنان جزو جدانشدنی آنها به حساب می‌آید.

وی گفت: نقش راهبردی دانش آموزان در انقلاب اسلامی تعیین کننده بوده و نمی‌توان نقش آنان را در پیروزی انقلاب اسلامی، اداره هشت سال صحنه‌های سلحشورانه جنگ تحمیلی و حضور در عرصه‌های پیشرفت کشور نادیده گرفت.

این مقام مسئول در پایان، دانش‌آموزان را سرمایه‌های حال و آینده کشور دانست و افزود: دانش‌آموزان مهم‌ترین سرمایه‌های حال و آینده کشورند؛ زیرا دو ویژگی مهم تحرک و نشاط و پاکی و معنویت را در خود جمع کرده‌اند و همانطور که در دوران پیروزی انقلاب و نیز در دوران دفاع مقدس، به واسطه این دو ویژگی، ثمرات فراوانی از سوی دانش‌آموزان نصیب کشور شد، در مرحله کنونی نیز استفاده‌های بسیاری می‌توان از این سرمایه عظیم داشت.

captcha