نماز ظهر عاشورا در آستان احمدی و محمدی(ع) اقامه شد
کد خبر: 1470050
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶

نماز ظهر عاشورا در آستان احمدی و محمدی(ع) اقامه شد

گروه اجتماعی: مراسم باشکوه اقامه نماز ظهر عاشورا همزمان با سایر نقاط استان فارس در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، مراسم باشکوه اقامه نماز ظهر عاشورا همزمان با سایر نقاط استان فارس امروز، 13 آبان در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.


این مراسم به امامت آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) و منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری اقامه شد.


با توجه به تقارن 13 آبان و با عاشورای حسینی در سال جاری در میان نماز ظهر و عصر آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) قطعنامه یوم‌الله 13 آبان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قرائت شد که در طی آن نمازگزاران با سر دادن شعار «لبیک یا حسین(ع)، لبیک یا خامنه‌ای»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «هیهات من‌الذله» فریاد ظلم‌ستیزی خود را به گوش جهانیان رساندند.
حجت‌الاسلام محسن اسماعیل‌پور، رئیس حوزه تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایکنا گفت: مراسم معنوی و باشکوه اقامه نماز ظهر عاشورا زائران سومین حرم اهل بیت(ع) ایران اسلامی بعد از سوگواری و عزاداری در رثای سالروز شهادت سرید و سالار شهیدان به‌صورت متحد و یکپارچه در اقامه نماز ظهر عاشورا شرکت کردند.


وی ابراز کرد: با توجه به اینکه یکی از اصلی‌ترین پیام‌های قیام امام حسین(ع) در روز عاشورا، اقامه نماز اول وقت بود که این کار را با عمل خود در بحبوحه جنگ انجام دادند، لذا جهت تحکیم این فرهنگ و نهادینه‌سازی آن در جامعه اسلامی این مراسم معنوی همه ساله باشکوه خاصی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور عنوان کرد: در این مراسم معنوی قریب 50 هزار زائر در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) به اقامه نماز ظهر عاشورا پرداختند.


رئیس حوزه تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) خاطرنشان کرد: همچنین در محوطه اطراف حرم اعم از معابر و خیابان‌ها نیز نماز جماعت به امامت روحانیان اقامه شد.
به گزارش ایکنا، حجت‌‌الاسلام علی سقاچی، قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس نیز در این رابطه به خبرنگار ایکنا گفت: به‌منظور فرهنگ‌سازی و نهادینه‌کردن اقامه نماز اول وقت و همچنین احیای فلسفه قیام عاشورا نماز جماعت ظهر عاشورا به‌صورت جماعت در نقاط مختلف استان فارس برگزار می‌شود.


وی اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال جاری بنا شده است که تمامی هیئت‌های مذهبی هنگام پخش اذان ظهر، سوگواری خود را متوقف کرده و اذان را پخش کنند و با امامت روحانی هیئت خود به اقامه نماز جماعت بپردازند.
قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس خاطرنشان کرد: بدین‌منظور ستاد اقامه نماز فارس نیز تعدادی روحانی جهت اقامه نماز جماعت به هیئت‌های مذهبی نزدیک حرم مطهر اعزام کرد.

captcha