تربیت خانواده‎ها با آموزش و پرورش و مراکز فرهنگی در تضاد نباشد
کد خبر: 1471779
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۵
رئیس آموزش و پرورش خدابنده:

تربیت خانواده‎ها با آموزش و پرورش و مراکز فرهنگی در تضاد نباشد

گروه اندیشه: نوع تربیت خانواده‎ها نباید با آموزش و پرورش و مراکز فرهنگی در تضاد باشد زیرا در این صورت فرزندان دچار سردرگمی و تعارض می‌شوند.

علی اسدی، رئیس آموزش و پرورش خدابنده در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، اظهار کرد: دشمن در مقطع کنونی تاکتیک خود را نسبت به کشورهای مستقل تغییر داده و از عرصه سخت‎افزاری به نرم‎افزاری تغییر رویه داده است.
وی افزود: با توجه به این موضوع، ما هم باید پاسخ این تهدیدات را به صورت نرم‎افزاری بدهیم، چرا که دیگر نمی‎توان به اجبار موضوعی را به جامعه تلقین کرد.
رئیس آموزش و پرورش خدابنده با اشاره به این‌که بهترین راه مقابله با تهدایدات نرم‌افزاری دشمن، تقویت هویت ملی و دینی است، بیان کرد: اگر الگوهای دینی را همان گونه که هستند به دانش‎‌آموزان بشناسانیم، خودمان را برای سالیان متمادی بیمه کرده‎ایم؛ برای نمونه در برخی مواقع ما امام حسین(ع) را آن قدر آسمانی معرفی می‎کنیم که دست‌یابی به ویژگی‌های ایشان از دیدگاه دانش‌آموزان غیرممکن به نظر می‌رسد در حالی که باید یک معرفی منطقی و زمینی به آنان ارائه دهیم تا جوان و نوجوان به این سمت تمایل یابد.

در تربیت دینی، سیرت بیش از صورت اهمیت دارند
اسدی خاطرنشان کرد: از دیگر آسیب‎هایی که در این حوزه وجود دارد این است که به صورت، بیش از سیرت اهمیت می‌دهیم؛ برای نمونه به بهانه‎های مختلف در مدارس به کسانی که نام «علی»، «حسین» و اسامی از این دست دارند، هدیه می‌دهند این درحالی است که هیچ وقت دانش‎آموزی که زیست علی‌وار داشته، مورد تشویق قرار نمی‌گیرد و این یک زنگ خطر برای نظام تعلیم و تربیت محسوب می‌شود و ما باید به اعمال و رفتار بیش از ظواهر اهمیت دهیم.
وی متذکر شد: همچنین نوع تربیت خانواده‎ها نیز نباید با آموزش و پرورش و مراکز فرهنگی در تضاد باشد زیرا در این صورت فرزندان دچار سردرگمی و تعارض می‌شوند و در ایجاد این هماهنگی رسانه ملی نقش بسزایی برعهده داشته و می‎تواند جریان‎ساز باشد.
این مقام مسئول در پایان بیان کرد: محرم و صفر یک فرصت و ظرفیت ناب است که باید آن را قدر دانسته و آن طور که شایسته است قهرمانان کربلا را به دانش‌آموزان بشناسانیم.

captcha