علی اسدی، رئیس آموزش و پرورش خدابنده در گفتوگو با خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از زنجان، اظهار کرد: دشمن در مقطع کنونی تاکتیک خود را نسبت به کشورهای مستقل تغییر داده و از عرصه سختافزاری به نرمافزاری تغییر رویه داده است.
وی افزود: با توجه به این موضوع، ما هم باید پاسخ این تهدیدات را به صورت نرمافزاری بدهیم، چرا که دیگر نمیتوان به اجبار موضوعی را به جامعه تلقین کرد.
رئیس آموزش و پرورش خدابنده با اشاره به اینکه بهترین راه مقابله با تهدایدات نرمافزاری دشمن، تقویت هویت ملی و دینی است، بیان کرد: اگر الگوهای دینی را همان گونه که هستند به دانشآموزان بشناسانیم، خودمان را برای سالیان متمادی بیمه کردهایم؛ برای نمونه در برخی مواقع ما امام حسین(ع) را آن قدر آسمانی معرفی میکنیم که دستیابی به ویژگیهای ایشان از دیدگاه دانشآموزان غیرممکن به نظر میرسد در حالی که باید یک معرفی منطقی و زمینی به آنان ارائه دهیم تا جوان و نوجوان به این سمت تمایل یابد.
در تربیت دینی، سیرت بیش از صورت اهمیت دارند
اسدی خاطرنشان کرد: از دیگر آسیبهایی که در این حوزه وجود دارد این است که به صورت، بیش از سیرت اهمیت میدهیم؛ برای نمونه به بهانههای مختلف در مدارس به کسانی که نام «علی»، «حسین» و اسامی از این دست دارند، هدیه میدهند این درحالی است که هیچ وقت دانشآموزی که زیست علیوار داشته، مورد تشویق قرار نمیگیرد و این یک زنگ خطر برای نظام تعلیم و تربیت محسوب میشود و ما باید به اعمال و رفتار بیش از ظواهر اهمیت دهیم.
وی متذکر شد: همچنین نوع تربیت خانوادهها نیز نباید با آموزش و پرورش و مراکز فرهنگی در تضاد باشد زیرا در این صورت فرزندان دچار سردرگمی و تعارض میشوند و در ایجاد این هماهنگی رسانه ملی نقش بسزایی برعهده داشته و میتواند جریانساز باشد.
این مقام مسئول در پایان بیان کرد: محرم و صفر یک فرصت و ظرفیت ناب است که باید آن را قدر دانسته و آن طور که شایسته است قهرمانان کربلا را به دانشآموزان بشناسانیم.