افزايش فعاليت‌های قرآنی در جمهوری آذربايجان
کد خبر: 1511133
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۸۵ - ۱۵:۵۳

افزايش فعاليت‌های قرآنی در جمهوری آذربايجان

گروه فعاليت‌های قرآنی: علی علی‌اف استاد قرآن جمهوری آذربايجان در گفتگو با ايكنا از روند رو به رشد برنامه‌ها و فعاليت‌های قرآنی در اين كشور خبرداد.

«علی علی‌اف» يكی از اساتيد قرآن جمهوری آذربايجان در مصاحبه با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه باكو، گفت: من تابستان سال 2006 ميلادی از مدرسه‌ی عالی امام خمينی (ره) وابسته به مركز جهانی علوم اسلامی فارغ التحصيل شده‌ام و بعد از برگشتن به جمهوری آذربايجان به فعاليت‌های دينی و مذهبی پرداختم.
وی ادامه داد: در حال حاضر در قصبه‌ی سوراخانی حومه‌ی باكو در حسينيه مسجد حجت‌ابن‌الحسن عسكری(عج) مشغول به تدريس قرآن كريم و احكام دينی هستم.
وی در رابطه با برگزای كلاس‌های قرآن گفت: با توجه به اين كه 4 ماه از برگزاری اين كلاس‌ها می‌گذرد استقبال علاقه‌مندان و قرآن‌دوستان از اين كلاس‌ها بسيار مطلوب بوده است و تاكنون 40 طلبه در رشته‌های قرائت و حفظ قرآن كريم، بعداز‌ظهر شنبه تا چهارشنبه‌ هر هفته آموزش می‌بينند.
«علی علی‌اف» ادامه داد: كشور ما سال‌های طولانی زير سلطه‌ی كومنيستی بسر می‌برد و مردم كشور آذربايجان با قوانين اسلام آشنائی زيادی نداشتند اما بعد از استقلال مردم ما با توكل به خداوند به اصالت خود بازگشتند.
بسياری از خانواده‌ها در گذشته علی‌رغم اشتياق باطنی فرزندانشان به شركت در كلاس‌های قرآن با فرستادن آنها و شركت فرزندانشان در مجالس و محافل قرآنی مخالفند ولی اكنون با گسترش و ترويج فرهنگ قرآن و اسلام اين تفكرات كومونيستی تا حد زيادی از بين رفته است و اسلام در جمهوری آذربايجان روزبه‌روز در حال گسترش است.
captcha