مربی قرآن آذربايجانی خواستار اعزام مبلغ از ايران به كشورش شد
کد خبر: 1521411
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۲:۱۳

مربی قرآن آذربايجانی خواستار اعزام مبلغ از ايران به كشورش شد

خانم «آقگل محمداوا» از استادان و مربيان قرآن جمهوری آذربايجان از سازمان تبليغات اسلامی ايران درخواست كرد تا اين سازمان همچون سال‌های گذشته، مبلغانی را به آذربايجان اعزام كند.

خانم «آقگل محمداوا»، استاد قرآن در گفت و گو با خبرنگار ايكنا در باكو گفت: من وقتی كه می‌بينم مردم شهرستان‌ها (ی كشور آذربايجان) از حقايق دين اسلام خبر ندارند خيلی ناراحت می‌شوم؛ لازم است كه برای مبلغان، شرايطی را فراهم كنند و آن‌ها هم بروند در جاهائی كه نياز است اسلام را تبليغ كنند.
وی افزود: هر سال در ماه‌های محرم الحرام و در ماه مبارك رمضان، از طرف سازمان تبليغات جمهوری اسلامی ايران مبلغان می‌آمدند و در شهرستان‌های جمهوری آذربايجان تبليغ می‌كردند اما سه چهار سال است كه مبلغان اعزام نمی‌شوند؛ آمدن مبلغان برای مردم ما خيلی مفيد بود و مردم از حضور مبلغان بيشتر استفاده می‌كردند.
آقگل محمداوا گفت: البته مبلغان و استادان قرآنی كه در حال حاضر در كشور ما فعاليت می‌كنند به بركت همين مبلغان سازمان تبليغات اسلامی ايران است.
آقگل محمداوا گفت: به نظر من در كشور ما، مبلغان اسلامی خيلی كم هستند؛ ما با تربيت مبلغان می‌توانيم دين اسلام را به خوبی در ميان مردم مسلمان كشورمان تبليغ كنيم.
خانم آقگل محمداوا افزود: با اين كه 80 درصد مردم آذربايجان، شيعه هستند وضعيت عمومی تدريس قرآن، احكام و عقايد اسلامی شيعه نسبت به ديگر مذاهب اسلامی در جمهوری آذربايجان، قانع كننده نيست.
وی كه سابقه 12 سال تدريس قرآن را دارد افزود كه در جاهای مختلف، در خانه‌ها، حسينيه‌ها، مراكز اسلامی، در قصبه «رازين» در شهرستان خودات، در شهرستان قبا و در جاهای ديگر تدريس می‌كنم و از اين كار احساس خستگی نمی‌كند.
وی افزود: كسانی هستند كه دركلاس‌های قرانی تحصيل می‌كنند و بعد از آن تبليغ نمی‌كنند؛ يعنی برای خودشان می‌خوانند نه برای تبليغ.
captcha