موزه تمدن اسلامی در امارات افتتاح شد
کد خبر: 1658085
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۲:۵۸

موزه تمدن اسلامی در امارات افتتاح شد

گروه بين‌الملل: موزه تمدن اسلامی شهر شارجه امارات ديروز، 17 خرداد با عرضه 500 اثر اسلامی نفيس، در اين شهر افتتاح‌شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از روزنامه«گالف نيوز»، در اين موزه كه با حضور دكتر «شيخ سلطان‌بن محمد القاسمی» فرماندار شارجه افتتاح‌شد، گنجينه‌ای از آثار هنری اسلامی از صدر اسلام تا‌كنون به نمايش گذاشته‌شده است.
«منال عطايا» رييس بخش موزه‌های شارجه، در اين‌باره گفت: در اين موزه كه در نوع خود بی‌نظير است، غنا و گستردگی تاريخ اسلام از كشور پرتغال در غرب تا مرزهای چين در شرق به تصوير‌كشيده شده‌ و بازديد‌كنندگان می‌توانند با دوره‌های مختلف تاريخ اسلام از بدو ظهور در عربستان و دوران بنی‌اميه تا دوران عثمانی آشنا‌شوند.
وی در ادامه تأكيد‌كرد: هنر و علوم اسلامی تأثير شگرفی بر ساير تمدن‌ها داشته‌اند و زيبايی ويژه آن‌ها در سنت‌های اسلامی ريشه‌داشته‌است.
«عايشه رشيد ديماس» كتابدار موزه تمدن اسلامی شارجه نيز در اين‌باره گفت: معماری به‌كار رفته در موزه تمدن اسلامی تلفيقی از سبك عربی ـ اسلامی است و گنبد اصلی آن با كاشی‌های ظريف تزيين شده‌‌است.
وی تأكيد‌كرد: موزه تمدن اسلامی شهر شارجه دارای هفت نمايشگاه بزرگ است كه مجموعه‌ای از كتاب‌های اسلامی، قرآنی، خوشنويسی‌های اسلامی و عكس‌های تاريخی از زائران مكه در يكی از اين نمايشگاه‌ها به‌نمايش گذاشته‌شده‌است.
ديماس همچنين از نمايش آثار مختلف صنعتگران مسلمان و مجموعه‌ای از ظروف سفالی، فلزی، شيشه‌ای و سكه‌های عتيقه در يكی از هفت نمايشگاه‌ موزه شارجه خبرداد.
captcha