برگزاری آيين گراميداشت «خليفه ميرزا آغه غوثی» مديحه‌سرای آل‌رسول(ص) در كردستان
کد خبر: 1668801
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۸

برگزاری آيين گراميداشت «خليفه ميرزا آغه غوثی» مديحه‌سرای آل‌رسول(ص) در كردستان

مدير‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری آئين رسم شيدايی در راستای گراميداشت ياد و خاطره «خليفه ميرزا آغه غوثی» مديحه‌سرای آل رسول(ص) خبر داد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از روابط اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان كردستان، «منصور ايمانی» مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اثرگذاری مداحی در دل‌ها گفت: آنچه امروزه به گونه‌ای اثرگذار در دل‌ها اثر می‌كند و نفوذگذار است، كلام است كه همچون شمشير تير و نافذ بر دل‌ها می‌نشيند.
وی وجود واعظ و مداح را از نيازهای اساسی جامعه دانست و افزود: معنويت از نيازهای اساسی جامعه است و وعاظ و مداحان، سربازان واحد در يك صف به سوی اهداف و آرمان الهی هستند.
ايمانی تنوير و اشاعه فرهنگ ناب محمدی را از خصوصيات اخلاقی مداحان اهل بيت(ع) عنوان كرد و افزود: خليفه ميرزا آغه غوثی كه از مداحان پر آوزه كردستانی است در طول دوران حيات همواره در راستای ترويج و تقويت ارزش‌ها و اصول اسلامی گام برداشت.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامی كرستان يادآور شد: مداحان و ذاكران اهل بيت عصمت و طهارت(ع) از جايگاه ويژه‌ای در جامعه برخوردار هستند و همچنين در نزد خداوند جايگاه متعالی و ارزشمندی دارند.
وی افزود: ذاكر اهل بيت بودن سعادت و توفيق الهی می‌خواهد كه تمام مداحان بايد در اين امر با نيت خالص به مداحی و مولودی خوانی اهل بيت عصمت و طهارت بپردازند.
ايمانی همچنين يادآور شد: رسم شيدايی 25 تير‌ماه به مناسبت سالگرد خليفه ميرزا آغه غوثی و ارج نهادن به زحمات اين بزرگوار در عرصه هنر و قرآن با حضور پرشور عاشقان رسول الله و اهل بيت (ع) در مجتمع فرهنگی و هنری فجر سنندج برگزار می‌شود.
captcha