نقد و بررسی وضعيت خوشنويسی و تذهيب ايران در كارگروه «دين و هنر»
کد خبر: 1728423
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۸۷ - ۱۰:۴۹

نقد و بررسی وضعيت خوشنويسی و تذهيب ايران در كارگروه «دين و هنر»

گروه هنر: نشست نقد و بررسی وضعيت خوشنويسی و تذهيب ايران از گذشته تا امروز با حضور اساتيد خط و تذهيب در موزه دكتر سندوزی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) به نقل از روابط عمومی موزه دكتر سندوزی، نقد و بررسی وضعيت خوشنويسی و تذهيب ايران در قالب ويژه‌برنامه‌های كارگروه‌های تخصصی باشگاه پزشكان هنرمند با عنوان «دين و هنر» ميزبان علاقمندان به هنر خوشنويسی و تذهيب است.
اين نشست كه روايت‌گر انواع تذهيب و خط شكسته نستعليق در هنر خوشنويسی ايران است، با برپايی كارگاهی تخصصی و با حضور شماری از اساتيد و اعضای ممتاز انجمن خوشنويسان ايران با بررسی تاريخی اين هنر در ايران و وضعيت كنونی آن خواهند پرداخت.
مهدی علوی با 24 سال سابقه خوشنويسی از اعضای ممتاز انجمن خوشنويسان ايران و مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی و هنرمندان عضو سازمان ميراث فرهنگی و از شاگردان باواسطه علی‌اكبر كاوه و استادان خلج و شيرازی است. برگزاری چندين نمايشگاه انفرادی و حضور در ده‌ها نمايشگاه بين‌المللی از جمله فعاليت‌های وی بوده است.
استاد مهدی خداپناه با 28 سال سابقه عضويت و مدرس انجمن خوشنويسان ايران در رشته خوشنويسی و تذهيب از اعضای فعال هنرمندان سازمان ميراث فرهنگی و موسسه توسعه هنرهای تجسمی است. وی هم‌چنين از شاگردان محمدباقر آقامير در زمينه «تذهيب گل و مرغ» و اساتيد رضا منوری، حميد عجمی، حسين آقانور «خوشنويسی نستعليق و ثلث» است. سابقه حضور در 90 نمايشگاه انفرادی، گروهی و بين‌المللی از جمله نمايشگاه بين‌المللی قرآن كريم، نمايشگاه بزرگداشت مولانا، نمايشگاه بزرگ جهان اسلام از فعاليت‌های نمايشگاهی اوست.
نشست نقد و بررسی خط و تذهيب ايران از گذشته تا امروز با حضور اساتيد فوق‌الذكر، بيست و سوم دی‌ماه ساعت 10 صبح در موزه دكتر سندوزی به نشانی: ميدان آرژانتين، خيابان بخارست، خيابان دوازدهم، پلاك 31 برگزار می‌شود. علاقمندان برای كسب اطلاعات بيشتر می‌توانند با شماره‌ تلفن‌های 88527041 و 88514122 تماس حاصل كنند.
captcha