كنگره بزرگداشت «آقاضياء‌الدين عراقی» برگزار شود
کد خبر: 1912174
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۱

كنگره بزرگداشت «آقاضياء‌الدين عراقی» برگزار شود

گروه سياسی و اجتماعی: نماينده ولی فقيه در استان مركزی خواستار برگزاری كنگره «آقاضياء‌الدين عراقی» و ديگر علمای بزرگ استان مركزی شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه مركزی، آيت‌الله «دری نجف‌آبادی» و هيئت همراه در جريان سفر به شهر مقدس قم با حجت‌الاسلام «شهرستانی» نماينده آيت‌الله «سيستانی» در ايران نيز ديدار كردند.
آيت‌الله «دری نجف‌آبادی»، نماينده ولی فقيه در استان مركزی در اين ديدار با بيان اينكه اين ملاقات به منظور بهره‌مندی از رهنمودهای عالم گرانقدر حضرت آيت‌الله سيستانی در راستای برگزاری بزرگداشت هفتادمين سالروز ارتحال آقاضياء الدين عراقی برگزار شد، گفت: آقاضياءالدين عراقی از علمای بزرگ استان مركزی است كه نه تنها در استان، بلكه در سراسر جهان اسلام منشأ خيرات و بركات بوده است.
وی در ادامه با اشاره به اين كه حوزه علميه اراك مادر حوزه‌‌های علميه كشور و مهد پرورش علما و دانشمندان بزرگ بوده است، ادامه داد: معرفی بزرگان استان مركزی هم‌چون آقاضياء الدين عراقی و آقانورالدين اراكی و ديگر علما امری ضروری است.
امام‌جمعه اراك گفت: بيانات و رهنمودهای علمای بزرگ در شهر قم و نجف اشرف ما را در راستای برگزاری هرچه باشكوه‌تر اين مراسم و معرفی اين عالم عاليقدر به جامعه ياری می‌كند.
نماينده ولی فقيه در استان مركزی در پايان خواستار ابلاغ برگزاری كنگره آقاضياء‌الدين عراقی به آيت‌الله سيستانی شد و گفت: اميد است ايشان با ارايه پيام برای اين مراسم، مسئولان استان مركزی را در راستای برگزاری كنگره‌ای علمی و اصولی ياری كنند.
captcha