همايش «غدير» با حضور 14 استان كشور در استان مركزی برگزار می‌شود
کد خبر: 1949586
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۸۹ - ۰۷:۴۴

همايش «غدير» با حضور 14 استان كشور در استان مركزی برگزار می‌شود

گروه سياسی و اجتماعی: آيت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به برگزاری همايش بزرگ غدير در 17 و 18 تيرماه سال‌جاری در اراك گفت: اين همايش با حضور شركت‌كنندگانی از 14 استان در سالن پيامبراعظم استانداری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه مركزی، آيت‌الله «دری نجف‌آبادی» نماينده ولی فقيه در استان مركزی در خطبه‌های عبادی ـ سياسی نماز جمعه اين هفته شهر اراك با اشاره به همايشی كه به‌منظور چگونگی شكسته شدن محاصره غزه كه با حضور سران بيش از 30 كشور عربی و ايران در سوريه برگزار شد، افزود: بر تمام سران كشورهای عربی و مسلمانان واجب است كه هرگونه روابط اقتصادی خود را با اسراييل جنايتكار قطع كنند.
آيت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به برگزاری همايش بزرگ غدير در 17 و 18 تيرماه سال‌جاری در اراك گفت: اين همايش با حضور شركت‌كنندگانی از 14 استان در سالن پيامبراعظم استانداری برگزار می‌شود.
وی گفت: قوه قضاييه برای برچيده شدن فساد در جامعه بايد با به جريان انداختن پرونده‌های كلان اين مهم را آغاز كند.
خطيب جمعه اراك تصريح كرد: شخصيت‌های بزرگی در طول تاريخ مانند شهيد مطهری و بهشتی، امام خمينی(ره)، حاج آقانورالدين اراكی با پشتكار، تحصيل تقوا و همت بلند به چنين شخصيت‌های برجسته‌ای تبديل شدند.
خطيب جمعه اراك با اشاره به ديدار با آيت‌الله سيستانی در عراق، تأكيد بر همدلی بين مسلمانان و نابسامانی شرايط كنونی عراق را از جمله محورهای مورد بحث در اين ديدار عنوان كرد.
وی در بخش ديگری از خطبه‌های نماز جمعه اين هفته شهر اراك گفت: ماه رجب از برترين ماه‌ها نزد پروردگار است و در آيات و احاديث بر انجام فرايض دينی در اين ماه فراوان تأكيد شده است.
آيت‌الله دری نجف‌آبادی تصريح كرد: قرآن معجزه جاويد پيامبر(ص) مايه آرامش انسان و مدرك مستند رهايی‌بخشی اسلام برای همگان و مبعث نيز بهترين فرصت برای همدلی مسلمانان است.
نماينده ولی فقيه در استان مركزی در پايان خاطرنشان كرد: انسان بايد برای كسب تقوا تلاش كند و خود را اسير آلودگی‌ها و مظاهر فريب‌انگيز اين دنيا نكند و دين و ايمان خود را از دست شيطان رانده شده حفظ كند.
captcha