فيلم «مصرعی از غزه؛ روز بعد» در پاريس اكران می‌شود
کد خبر: 2048890
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۸

فيلم «مصرعی از غزه؛ روز بعد» در پاريس اكران می‌شود

گروه بين‌الملل: فيلم «مصرعی از غزه؛ روز بعد»، امروز شنبه، 27 آذرماه، در مسجد «الدعوة» پاريس، پايتخت فرانسه، به نمايش درمی‌آيد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی «saphirnews»، فيلم «مصرعی از غزه؛ روز بعد»(Gaza-Strophe, le jour d’après)، ساخته مشترك «سمير عبدالله» و «خيرالدين مبروك» و برنده جايزه بهترين مستند تلويزيونی در جشنواره «جايزه بين‌المللی مستند و گزارش مديترانه»، امروز رأس ساعت 15 به وقت محلی در مركز فرهنگی ـ اجتماعی پاريس مستقر در مسجد «الدعوة» به نمايش درخواهد آمد.
پس از نمايش اين فيلم مستند، نشستی با موضوع غزه و محاصره آن توسط رژيم صهيونيستی با حضور اعضای مركز دفاع از حقوق بشر فلسطين نيز برگزار می‌شود و نمايندگان فلسطينی درباره موضوع فيلم و شرايط كنونی غزه سخنرانی می‌كنند.
اين فيلم مستند، تصاويری از حملات نظامی رژيم صهيونيستی به غزه و نيز سرنوشت مردم مسلمان اين شهر پس از پايان اين جنگ خانمان‌سوز را به بينندگان ارائه كرده است؛ هيئت داوران جشنواره سينمای خاورميانه، اين مستند تلويزيونی را به دليل انتقال صحيح رويدادهای خاورميانه به بينندگان و ايجاد زمينه مناسب برای درك وضعيت فعلی اين منطقه، شايسته دريافت جايزه برتر در بخش مستندها و گزارش‌های مديترانه دانست.
بخش‌هايی از اين مستند تلويزيونی برای اولين بار، چندی پيش در شبكه تلويزيونی «فرانس او»(France ô) فرانسه پخش شد و پخش عمومی آن از اوايل سال آتی ميلادی آغاز خواهد شد.
captcha