گرايش به دين اسلام در كنيا افزايش يافته‌ است
کد خبر: 2070303
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۸:۴۱

گرايش به دين اسلام در كنيا افزايش يافته‌ است

گروه سياسی و اجتماعی: تشرف بيش از 5000 تن از قبيله «ماسايی» كنيا در طول بيست سال گذشته به دين اسلام، از افزايش گرايش به اين دين مبين در كنيا خبر می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه منطقه‌ای آفريقا، گرايش به دين اسلام به دليل هم‌خوانی با فرهنگ قبيله ماسايی در چند سال گذشته رشد قابل توجهی داشته ‌است.
بر اساس اين گزارش، دين اسلام در سال 1986 ميلادی توسط «محمد اله سكنگه‌ای»، يكی از مسلمانان بومی ماسايی، در اين منطقه معرفی شد و در طول بيست سال گذشته بيش از 5 هزار تن از قبيله «ماسايی» به دليل هم‌خوانی دين اسلام با فرهنگ ماسايی به اين دين مبين روی آورده‌اند.
«حسين اله درونی»، رييس منطقه «مگوآرا» و «عبدالله للون»، فرماندار سابق منطقه «كيسی‌ای» از جمله شخصيت‌های برجسته كنيايی هستند كه طی سال‌های اخير به آيين ناب محمدی مشرف شده‌اند.
به گفته «ابراهيم اله پاريسی‌ريای» 82 ساله، يكی از اسلام‌آورندگان قديمی از مسجد «شارتوكا»ی كنيا، اسلام بر خلاف اديان ديگر با فرهنگ ماسايی هماهنگی بيشتری دارد كه اين مسأله رشد و پذيرش اسلام در اين بخش از آفريقا را در پی داشته است.
گفتنی است محمد اله سكنگه‌ای كه اسلام را در منطقه ماسايی معرفی كرد، در حال حاضر با رايزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ايران در كنيا همكاری می‌كند و در ساخت بيش از 5 مسجد و مدرسه اين كشور فعاليت داشته است.
لازم به ذكر است اخيراً يكی از مسلمانان دبی، هزينه 32 ميليون شيلينگی احداث يك مجموعه مركز اسلامی در كنيا را تقبل كرده است.
captcha