برگزيدگان مسابقات قرآن سريلانكا معرفی شدند
کد خبر: 2092854
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۹:۰۲

برگزيدگان مسابقات قرآن سريلانكا معرفی شدند

گروه فعاليت‌های قرآنی: نفرات برتر مسابقات حفظ و ترتيل قرآن و اذان كه به همت نمايندگی جامعة المصطفی (ص) العالميه در سريلانكا برگزار شده بود، معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه جنوب شرق آسيا، اين مسابقات 15 و 16 اسفند در حوزه «منبع الهدی» واقع در شهر «والاچينا»ی سريلانكا برگزار شد و بيش از 70 تن در دو مقطع سنی بزرگسالان و نوجوانان در آن شركت كردند.
برای هفت تن از طلاب برگزيده كه در نحوه تدريس قرآن و دوره تربيت معلم شركت كرده بودند، از سوی معاونت فرهنگی تربيتی جامعة المصطفی (ص) العالميه گواهی مربی‌گيری قرآن صادر و طی مراسمی به اين گروه و همچنين برترين‌های رشته‌های حفظ، ترتيل و اذان جوايزی اهدا خواهد شد.
براساس اين گزارش، «محمد صبراس»، «احمد روح‌الله» و «محمد روشن شاه جهان» در رشته ترتيل، «محمد رضوان» و «محمد نكاز» در رشته حفظ و «محمد صبراس»، «شاه جهان» و «احمد روح‌الله» در رشته اذان مقطع بزرگسالان به‌عنوان نفرات برتر، معرفی شدند.
در مقطع نوجوانان نيز «محمد نفراس»، «محمد فاخر» و «محمد رحان» در رشته ترتيل و «محمد مفظار»، «محمد رحان» و «محمد سجاد» در رشته اذان رتبه‌های برتر را كسب كردند.
«احمد روح‌الله»، «محمد عمران»، «محمد فروس»، «محمد اجمير»، «محمد نصير»، «محمد رضوان» و «محمد صبراس» نيز مدرسين انتخاب شده در دوره تربيت معلم بودند.
«عبدالستار»، مدير اجرايی حوزه منبع الهدی، اظهار كرد: اين حوزه با نظارت نمايندگی و فارغ‌التحصيلان پر تلاش جامعه المصطفی در سريلانكا اداره می‌شود و با هدف معرفی قرآن و فرهنگ اهل بيت (ع) به مردم و ساير اديان فعاليت می‌كند.
عبدالستار در ادامه افزود: بخش مهم ديگری كه در حوزه منبع الهدی به فعاليت‌های فرهنگی تربيتی می‌پردازد، معاونت تربيتی است كه توسط «محمد نظام الدين»، يكی از فارغ‌التحصيلان جامعة المصطفی (ص)، اداره می‌شود و تاكنون فعاليت‌های زيادی در اين بخش صورت گرفته است كه در آينده نيز ادامه خواهد داشت.
وی در پايان از حجت‌الاسلام والمسلمين حاج «شيخ حسن سليمانی»، نماينده جامعة المصطفی (ص) العالميه در سريلانكا و نيز از حجت‌الاسلام‌والمسلمين «اسماعيل پيرنيا»، استاد و داور اين دوره‌ها كه در نشر و گسترش فرهنگ اسلام، قرآن و اهل بيت (ع) نقش به‌سزايی داشتند، قدردانی كرد.
captcha