معرفی ويژه‌برنامه‌های رمضان شبكه جهانی الكوثر
کد خبر: 2369074
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۴

معرفی ويژه‌برنامه‌های رمضان شبكه جهانی الكوثر

گروه هنر: «ان للمتقين مفازا»، «هدانا لهذا»، «مدها متان»، «الخيط الابيض»، «حقائق التاريخ»، «رمضان‌كريم»، «منابع‌النور»، «سيرةالابرار»، «مكارم‌الاخلاق» و ... عناوين برنامه‌هايی است كه در ايام ماه مبارك رمضان از سوی گروه معارف شبكه جهانی الكوثر روی آنتن اين شبكه می‌رود.

عبدالله رضائی مدير گروه معارف شبكه جهانی الكوثر، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به معرفی برنامه‌های اين گروه در ايام ماه مبارك رمضان پرداخت و گفت: «ان للمتقين مفازا» بزرگ‌ترين مسابقه تلويزيونی قرآن كريم در جهان اسلام است كه در 30 برنامه 70 دقيقه‌ای و 8 برنامه 90 دقيقه‌ای(مربوط به 2 مرحله نيمه نهايی و نهائی) با تغييرات فرمی و محتوائی در ماه مبارك رمضان پخش می‌شود.
«هدانا لهذا» (گنجينه دل) عنوان برنامه‌ای است كه به زندگی خادمان و حافظان قرآن كريم به صورت مستند گزارشی در 13 برنامه 25 دقيقه‌ای می‌‌پردازد و «مدها متان» برنامه تركيبی گزارشی از بيست و نهمين دوره مسابقات قرآن كريم است كه به صورت مستند گزارشی در 13 برنامه 25 دقيقه‌ای تهيه شده است.
رضايی گفت: درايام ماه مبارك رمضان تلاوت آيات كلام‌الله در سه نوبت از قم، نجف و مشهد مقدس به صورت زنده و توليدی پخش می‌شود. همچنين مجله قرآنی «موائد القرآن» (سفره‌های قرآنی) در 26 برنامه 45 دقيقه‌ای در حال توليد است.
وی ادامه داد: گزارش‌های ويژه از نمايشگاه بين‌المللی قرآن كريم در قالب برنامه‌ گزارشی نوافذ و يا ويژه‌برنامه از شبكه جهانی الكوثر پخش می‌شود. دو برنامه در مورد تفسير قرآن به روی آنتن می‌رود، برنامه «دروس فی تفسير القرآن» كه ترجمه جلسات حجت‌الاسلام قرائتی توسط حجت‌الاسلام جعفر مرتضی در 30 برنامه 25 دقيقه‌ای و «تفسير نور من القرآن» در 31 برنامه پخش می‌شود.
رضايی ادامه داد: از ديگر برنامه‌ها می‌توان به «آداب تلاوت قرآن كريم» در 30 برنامه 5 دقيقه‌ای، «شرح آداب و ادعيه ماه مبارك رمضان(اشراقات)» در 30 برنامه 10 الی 20 دقيقه‌ای، «احكام الاسلام» (فقه الصيام) در 30 برنامه 45 دقيقه‌ای به صورت زنده از قم، «مكارم الاخلاق» در 12 برنامه 25 دقيقه‌ای و 6 برنامه از ويژه‌برنامه تركيبی «النظريه المهدويه» (دكترين مهدويت) نام برد.
مدير گروه معارف شبكه جهانی الكوثر اذعان كرد: برنامه «رمضان كريم» كليپ‌واره‌های كوتاه 5 دقيقه‌ای است كه زندگی مسلمانان و جلوه‌های مبارك رمضان با مضامينی چون ارزش روزه‌داری، كسب حلال، توجه به يتيمان و ارزش خانواده به نمايش می‌گذارد. در «الخيط الابيض» نيز ويژه‌برنامه متنوع سحرهای ماه رمضان به صورت زنده از دفتر نجف اشرف در 30 برنامه 55 دقيقه‌ای به شرح دعای ابوحمزه ثمالی در مسجد كوفه با حضور كارشناسان دينی می‌پردازد.
وی تشريح كرد: مجموعه برنامه‌های «حقائق التاريخ» با موضوع محوری ارهاب فكری و اثرات آن در جريان‌های تاريخی صدر اسلام و شكل‌گيری انحرافات تاريخی روی آنتن می‌رود و «مطارحات فی‌العقيده» با حضور سيدكمال حيدری در هفته به جز روزهای سه‌شنبه با موضوع مقامات محمديه و نقد آراء ابن تيميه و شاگردان وی به صورت زنده از دفتر قم پخش می‌شود.
رضايی ادامه داد: برنامه «سيره الابرار» با موضوع فضائل امام علی(ع) با كارشناسی فادی ياسين در 30 برنامه 10 دقيقه‌ای در بيروت توليد شده است و در ايام رمضان پخش می‌شود. «منابر النور» نيز به عنوان ويژه‌برنامه محاضرات و سخنرانی‌های مذهبی توليدی شده ويژه شبكه جهانی الكوثر به روی آنتن می‌رود.
وی در پايان گفت: حدود 30 قطعه و فاصله كوتاه رمضانيه و گرافيك موشن با مضامينی از احاديث اهل بيت(ع) برای ايام رمضان تهيه شده است. همچنين ويژه‌برنامه‌های شب‌های قدر از دفتر قم با همراهی SNG دفتر نجف در 3 برنامه 120 دقيقه‌ای و ويژه‌برنامه شب شهادت امام علی(ع) در 55 دقيقه زنده از نجف پخش می‌شود.
captcha