ترويج انديشه‌های شهيد مطهری محور ويژه‌برنامه‌های هفته معلم قرار گيرد
کد خبر: 2519709
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۳

ترويج انديشه‌های شهيد مطهری محور ويژه‌برنامه‌های هفته معلم قرار گيرد

گروه اجتماعی: ترويج و نشر انديشه‌های شهيد مطهری امری لازم و ضروری است، لذا بايد در هفته معلم بيش از پيش اهداف معلمان شهيد و به‌ويژه اين شهيد بزرگوار به‌عنوان محوريت فعاليت مسئولان قرار گيرد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه مركزی، ابوالقاسم نصراللهی، معاون سياسی ـ امنيتی استانداری مركزی، 27 فروردين‌ماه جاری در اولين نشست شورای آموزش و پرورش استان در سال‌ جاری كه به‌مناسبت گراميداشت هفته معلم در سالن جلسات استانداری مركزی برگزار شد، گفت: معلمی شغل انبياست و با اندكی تأمل در شخصيت پيامبر(ص) و ائمه معصومين(ع) درمی‌يابيم كه بارزترين و شاخص‌ترين ويژگی در وجود مبارك اهل ‌بيت(ع) وجهه معلمی اين بزرگواران است.
وی در ادامه با گراميداشت ياد و خاطره شهيد مطهری بيان كرد: معلمان شهيد به‌عنوان الگوی عرصه جهاد و شهادت هستند؛ لذا بايد با گراميداشت ياد و خاطره‌شان و معرفی شخصيت آنها به عرصه علم و جهاد گام بزرگی در راستای اعتلای تعليم و تربيت در جامعه برداشت.
نصراللهی در ادامه ترويج و نشر انديشه‌های شهيد مطهری را امری لازم و ضروری دانست، تصريح كرد: اهداف معلمان شهيد و به‌ويژه استاد شهيد مرتضی مطهری بايد در اين ايام به‌عنوان محوريت فعاليت مسئولان قرار گيرد.
وی ادامه داد: با توجه به تأكيدات مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی و مقارن شدن سه مناسبت بزرگ و عظيم سالروز شهادت شهيد مرتضی مطهری، هفته معلم و سالروز ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) مصادف با روز زن لازم است تا مسئولان به اين نكته توجه ويژه داشته و برنامه‌های اين ايام منسجم و توأم با هم تجلی و تبلور يافته و در قالب يك ويژه‌برنامه بزرگ و با عظمت برگزار شود.
معاون سياسی ـ امنيتی استانداری مركزی در ادامه خاطرنشان كرد: عنصر ملی شخصيت والای حضرت زهرا(س) از بالاترين عناصر عالم امكان است؛ لذا بايد ويژه‌برنامه‌های اين روز نيز با شكوه و جلال هرچه بيشتری برگزار شود.
وی در ادامه ضمن تقدير از عملكرد اداره‌كل آموزش و پرورش استان مركزی طی سال گذشته و ايام سفرهای نوروزی، اظهار كرد: ويژه‌برنامه‌های اين نهاد در سال گذشته و به‌‌‌‌ويژه در راستای اسكان مسافران نوروزی نسبت به ديگر استان‌های كشور جای بسی تقدير داشته و از نگاه علمی و تربيتی مطلوبی نيز برخوردارست؛ ليكن تا دستيابی به عرصه‌های بلند علمی راه بسيارست و تحقق آن همت و تلاش مسئولان اين نهاد را می‌طلبد.
نصراللهی همچنين از حضور پرشور و غرورآفرين مردم استان در مراسم سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) و تشييع پيكر شهدای گمنام نيز تقدير و تشكر كرد و افزود: حضور مردم در اين روز بی‌نظيرتر از هميشه، گواهی بر خلق حماسه سياسی و برگ افتخار ديگری بر تاريخ اين مرز و بوم است.
به گزارش ايكنا؛ اشرف جواهری، مدير كل دفتر امور بانوان استانداری مركزی نيز در ادامه ضمن گراميداشت هفته معلم، افزود: حضرت فاطمه(س) بزرگ زن تاريخ بشريت و الگو و اسوه همه شيعيان است و با توجه به مقارن شدن هفته معلم و سالروز شهادت شهيد مطهری با سالروز ولادت دخت نبی مكرم اسلام حضرت محمد(ص) و هفته زن؛ لازم است تا اين روز و ايام نيز با جلوه و شكوه خاصی برگزار شود.
اين مقام مسئول خاطرنشان كرد: برگزاری باشكوه مناسبت‌های اين ايام نشان از اوج معرفت، بصيرت و محبت ما نسبت به اين بانوی بزرگوار است؛ لذا بايد جايگاه والا و ركن ركين اين آفرينش هستی را بهتر بشناسيم تا الگو و تحقق‌‌بخش جايگاه والای معلمان نيز باشد.
captcha