حوزه‌های علمیه در تبیین مسائل اعتقادی قرآن و اسلام پیش‌قدم باشند
کد خبر: 2611745
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰
رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیان استان مرکزی:

حوزه‌های علمیه در تبیین مسائل اعتقادی قرآن و اسلام پیش‌قدم باشند

گروه اجتماعی: حجت‌الاسلام صادق پور با اشاره به اینکه امروز تبیین مسائل اعتقادی حوزه قرآن و اسلام به عهده دو قشر طلبه و دانشجوست، افزود: در این زمینه حوزه‌های علمیه باید با جدیت تمام وارد شوند و در پایگاه علمی و عملی پیشگام‌تر از دانشگاه باشند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت الاسلام محمدرضا صادق‌پور، رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیان استان مرکزی امروز، 4 آذر در همایش زینبون سازمان بسیج طلاب استان در اراک، گفت: اگرچه ماه رمضان ماه نزول قرآن است؛ ولی محرم و صفر ماه‌های حراست از دستورات الهی و سنت نبی مکرم اسلام(ص) است.

وی با تأکید بر اینکه بسیج طلاب رسالتی عظیم در اجرایی کردن اهداف عاشورائیان دارد، اظهار کرد: ازاین رو این نهاد باید با اخلاص و اتحاد جانبه در تحقق آرمان‌های سیداشهدا(ع) گام بردارد.

حجت‌الاسلام صادق‌پور ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند؛ «طلبه بسیجی، جهادگر و تلاشگر طلبه‌ای است که آماده است تا در میدان‌های خطر حضور پیدا کند»؛ لیکن این طلبه است که اگر به ابزار علم مجهز باشد آن وقت دنیایی در مقابل او تاب نمی‌آورد.

وی با بیان اینکه ایام محرم و صفر ایامی است که حضرت زینب(س) به تکلیف و رسالت الهی خویش عمل کرد و در این راستا کمترین کوتاهی را نداشت تا رسالت برادر بزرگوارش ناتمام نماند، عنوان کرد: امروز نیز بسیجیان باید زینب‌گونه در تبیین ارزش‌ها و آرمان‌های مکتب امام حسین(ع) در جامعه تلاش کنند.

حجت‌الاسلام صادق‌پور با اشاره به اینکه امروز تبیین مسائل اعتقادی حوزه قرآن و اسلام به عهده دو قشر طلبه و دانشجوست، بیان کرد: در این زمینه حوزه‌های علمیه باید با جدیت تمام وارد شوند و در پایگاه علمی و عملی پیشگام‌تر از دانشگاه باشند؛ چراکه دانشگاه‌ها نیز از حوزه‌های علمیه منشعب شده‌اند.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه باید صادر کننده تمدن اسلام و فرهنگ ناب شیعی به سایر کشورها باشند، همانطور که در گذشته اینگونه بوده است، ادامه داد: هفته بسیج فرصت مغتنمی است تا بسیجیان به رسالت حسینی خویش عمل کنند و اسلام را به دنیا بشناسانند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در استان مرکزی بیش از 300 هزار بسیجی در حال فعالیت و خدمت‌گزاری به دین و نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، مطرح کرد: بسیجیان فرزندان امام هستند؛ لذا بصیرت‌افزایی اعتقادی این قشر کثیر جامعه از جمله وظایف طلاب و روحانیان است.

حجت‌الاسلام صادق‌پور افزود: طلاب بسیجی وظیفه مهمی به دوش دارند و باید بدنه بسیج را به بهترین شکل مدیریت کنند و در جهت ارتقای سطح باورهای دینی جوانان در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بر مبنای دستورات نورانی کلام وحی گام‌های ارزشمندی بردارند.

این مقام مسئول در پایان، یادآور شد: به طور قطع اگر طلاب بسیجی در این زمینه به درستی عمل کنند و با علم و بینش کافی در این عرصه وارد شوند ضمن بصیرت‌افزایی عموم افراد جامعه آنها را در برابر انواع ناهنجاری‌ها اخلاقی و هجمه‌ها و توطئه‌های دشمنان بیمه خواهند کرد.

captcha