تفکر بسیجی؛ تفکری الهام گرفته از فرهنگ اهل بیت(ع)
کد خبر: 2611817
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵

تفکر بسیجی؛ تفکری الهام گرفته از فرهنگ اهل بیت(ع)

گروه سیاسی: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه تفکر بسیج را تفکری الهام گرفته از فرهنگ اهل بیت(ع) عنوان کرد و گفت: امروز بسیج سرمنشاء همه خیرها و نیکی‌های عرضه شده به جامعه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، جعفر کاوه، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه در یادواره 24 شهید ورزشکار در کانون شهید مطهری قروه برگزار شد، با اشاره به اینکه بسیج در همه عرصه‌ها و در همه زمان‌ها اهل عمل بوده است و نه حرف، اظهار کرد: بسیجیان همان حسینیان و حسینیان همان بسیجیان هستند که در هیچ عصری از هم قابل تفکیک نخواهند بود.
وی تفکر بسیج را تفکری الهام گرفته از فرهنگ اهل بیت(ع) عنوان کرد و افزود: امروز بسیج سرمنشا همه خیرها و نیکی‌هایی است که به جامعه عرضه شده است.
کاوه با بیان اینکه شهدای ورزشکار در دو بعد جسم و روحی توانستند به عالی‌ترین مرتبه انسانی دست یابند، اعلام کرد: امروز وظیفه همه آحاد جامعه و به ویژه ورزشکاران این است تا خود را به منش و اخلاق وارسته شهدا نزدیک‌تر کنند.
وی با اشاره به تلاش دشمنان برای جلوگیری از معرفی ورزشکار دینی و معتقد به دنیا، بیان کرد: ایستادگی و پایداری در برابر دشمنان مختص یک قشر خاص نیست بلکه همه باید با بصیرت‌افزایی و شناخت جایگاه و پایگاه دوست و دشمن به تشخیص برسند.
فرمانده سپاه قروه با اشاره به اینکه دشمن سال‌هاست که با تهدید ایران به گزینه جنگ نظامی نتوانسته است راه به جایی ببرد، افزود: این ترس و هراس دشمنان از تعرض به ایران به واسطه همان درس عبرتی است که در 8 سال دفاع مقدس از بسیجیان و شهدای ما گرفتند.
وی با بیان اینکه عمده فعالیت شهدای ورزشکار در دوران حیاتشان برای زدودن ناهنجاری‌های اجتماعی بوده است، اعلام کرد: یکی از ویژگی‌های اصلی شهدا خدمت به مردم بوده است که خود را فدای مردم می‌کردند.
به گفته کاوه در راستای خدمت به دیگران، بسیج مستضعفین از بدو تاسیس تاکنون توانسته است در تمامی عرصه‌های جنگ و جهاد، فرهنگی، اجتماعی، علمی و اقتصادی خدمات شایانی را ارائه دهد که مورد اذعان همگان است.
وی با بیان اینکه امروز شاهد شکوفایی تفکر بسیج در بُعد جهانی هستیم، تصریح کرد: عرصه جهانی امروز عرصه بروز و ظهور تفکری برتر است که تمامی ابرقدرت‌ها در برابر آن مستأصل شده‌اند.
فرمانده سپاه قروه دومین ویژگی شهدای ورزشکار را مربی‌محور بودن آنان دانست و افزود: مربی‌محوری تنها در بعد ورزشی نبود بلکه در گستره‌ای وسیع‌تر شهدای ما با ولایت‌محوری و اطاعت محض از ولایت فقیه بزرگترین درس را به جامعه اسلامی دادند.
وی با یادآوری اینکه وجه تمایز انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب‌ها در همین اصل ولایت فقیه نهفته است، یادآورشد: نمونه بارز سرپیچی از ولی فقیه در حادثه عاشورا به وقوع پیوست که بی‌بصیرتی مردم منجر به آن شد تا زمانی به خود بیایند که سر ولایت بر سر نیزه بود.

captcha