حفظ و بقا تعالیم اهل بیت نیازمند تفسیر و تبیین صحیح آن است
کد خبر: 2614292
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۶
ملازهی:

حفظ و بقا تعالیم اهل بیت نیازمند تفسیر و تبیین صحیح آن است

گروه اجتماعی: امام جمعه اهل سنت شهرستان چابهار گفت: علمای اسلام با تفسیر و تبیین صحیح زندگی اهل بیت(ع) نقش مؤثری را در حفظ و بقاء تعالیم اهل بیت(ع) و جلوگیری از کج اندیشی‌های منحرفان ایفا می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، مولوی عبدالرحمن ملازهی، امام جمعه اهل سنت شهرستان چابهار روز گذشته، 10 آذر در همایش «جایگاه اهل بیت(ع) از نگاه اهل سنت» که در زاهدان برگزار شد، گفت: حب اهل بیت(ع) از معتقدات اهل سنت است، زیرا ایشان خاندان رسول خدا(ص) هستند و مسلمانی بدون داشتن محبت اهل بیت(ع) امکان ندارد.
امام جمعه اهل سنت چابهار افزود: همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی، اهل بیت را دوست دارند و محبت اهل بیت جزء مشترکات مسلمانان است. محبت صحابه و اهل بیت(ع) در حقیقت جزء ایمان هر مسلمانی محسوب می‌شود.
وی اظهار کرد: اهل بیت(ع) در کنار حضرت محمد(ص) که خون نبوت و رسالت در آن‌ها در جریان است، بهترین الگو و عالی‌ترین شخصیت‌های دین مبین اسلام بوده و هستند.
این عالم اهل سنت تصریح کرد: محبت واقعی اهل بیت(ع) مستلزم تبعیت از آنان است و اگر محبتی بدون عمل به سیره آنان داشته باشیم، هیچ کس ما را در این محبت تأیید نمی‌کند.
وی افزود: علما و بزرگان اسلام به عنوان افراد مورد وثوق دین نقش بسزایی در معرفی اهل بیت(ع) به مردم و علی‌الخصوص جوانان دارند، بنابراین باید در جهت الگوسازی و معرفی اهل بیت(ع) در جامعه همت بیشتری داشته باشیم.
ملّازهی در پایان اظهار کرد: علمای اسلام با تفسیر و تبیین صحیح زندگی اهل بیت(ع) نقش مؤثری را در حفظ و بقا تعالیم اهل بیت(ع) و جلوگیری از کج‌اندیشی‌های منحرفان ایفا می‌کنند.

captcha