مذاهب اسلامی وجود رهبر در جامعه را امری ضروری می‌دانند
کد خبر: 2615597
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۴
حجت‌الاسلام تیموری:

مذاهب اسلامی وجود رهبر در جامعه را امری ضروری می‌دانند

گروه اجتماعی: رئیس دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق گفت: اسلام دینی سیاسی_ اجتماعی و رهبری جامعه اسلامی، امری ضروری و جزء ارکان اصلی جامعه بوده و تمامی مذاهب اسلامی در این امر اتفاق نظر دارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، حجت‌الاسلام موسی‌الرضا تیموری، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق، روز گذشته، جمعه 15 آذر در نشست فرهنگیان و ناظران شورای نگهبان ایرانشهر، گفت: اسلام دینی سیاسی_ اجتماعی و رهبری جامعه اسلامی، امری ضروری و جزء ارکان اصلی جامعه بوده و تمامی مذاهب اسلامی در این امر اتفاق نظر دارند.
وی بیان کرد: امام علی(ع) در خطبه 173 نهج البلاغه ویژگی های حاکم اسلامی را این گونه بیان می کنند که « لاَ یَحْمِلُ هَذَا اَلْعَلَمَ إِلاَّ أَهْلُ اَلْبَصَرِ وَ اَلصَّبْرِ وَ اَلْعِلْمِ بِمَوَاضِعِ اَلْحَقِّ » تنها کسى می‌تواند پرچم رهبرى را حمل کند که اهل بصیرت و پایدارى و علم و دانش باشد.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق افزود: امروز ایران اسلامی دارای چنین رهبری است. ایشان بعنوان یک تحلیل‌گر و دشمن‌شناس واقعی تمام ویژگی‌های یک حاکم اسلامی که در کلام امام علی(ع) ذکر شد را داراست.
وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با شرکت کنندگان « کنگره‌ جهانى‌ جریان‌هاى افراطى و تکفیرى از دیدگاه علماى اسلام» نکات مهمی را در بحث بیداری اسلامی و خطر جریانهای تکفیری بیان فرمودند که توجه به آن‌ها برای هر مسلمانی ضروری است.
تیموری تصریح کرد: یکی از نکاتی که ایشان بیان فرمودند، این است که جریان‌های تکفیری در جهت مقابله با بیداری اسلامی بوجود آمده و در قالب اسلام به اسلام ضربه می‌زنند و به اسم دین سر دین را می‌برند.
وی افزود: جریان تکفیر کاملاً در جهت اهداف استکبار و توسط دستگاه‌های استکباری آمریکا و غرب پدید آمد که متأسفانه توانست حرکت بیداری اسلامی را تا حدودی منحرف کند و حرکت مردمی بر ضد آمریکا و استبداد را به جنگ بین مسلمانان و برادرکشی تغییر جهت داد و خط مقدم مبارزه با اسرائیل را به خیابان‌هاى بغداد و مسجد جامع سوریه و دمشق و خیابان‌هاى پاکستان و دیگر کشورهای اسلامی کشاند.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق در پایان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در کنگره جریان‌های تکفیری، گفت: جریان تکفیر چهره‌ى اسلام را در دنیا مخدوش کرد، و با نام جهاد و شهادت و ارزش‌های اسلامی، بیشترین ضربه را به اسلام زدند و موج اسلام‌خواهی را در کشورها متوقف کردند و چهره مخدوشی از اسلام ارائه دادند.

captcha