تجمع ۲۰ میلیونی عزاداران اربعین در کربلا، نتیجه وحدت دولت اسلامی با ملت بود
کد خبر: 2623140
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۵
آیت‌الله ایمانی:

تجمع ۲۰ میلیونی عزاداران اربعین در کربلا، نتیجه وحدت دولت اسلامی با ملت بود

گروه سیاسی: نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به تجمع ۲۰ میلیونی سوگواران در مراسم اربعین حسینی، گفت: این نشان می‌دهد که اگر دولت‌های اسلامی در کنار ملت خود قرار گیرند، می‌توانند چنین معجزه‌هایی را نشان دهند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس جمعه، 28 آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به برگزاری تجمع عظیم زائران در اربعین حسینی و ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری مراسم روز اربعین در فارس و میهمان‌نوازی دولت و ملت عراق‌، گفت: نکته قابل ملاحظه‌ای که این اجتماع عظیم و استثنایی در کشوری می‌شود که ده‌ها سال برای شکستن نام امام حسین(ع)، از بین بردن ارزش‌های دینی فعالیت داشتند و بعد چندین سال مورد اشغال آمریکای جنایتکار بودند و در این ایام هم به کمک همان آمریکا و استکبار جهانی گروه‌های تروریستی در قالب استان‌های عراق حضور دارند و امنیت مردم عراق را تهدید می‌کنند و در چنین شرایطی این اجتماع عظیم برپا شد و مراسم را به‌خوبی ادامه دادند.

لزوم بهره‌برداری دولتمردان از اجتماع‌های عظیم جهت اجرای آرمان‌های حسینی

وی تأکید کرد: بیست میلیون نفر غذا و جا دادن و امنیت آنان را حفظ کردن کار ساده‌ای نیست و این نشان می‌دهد که دولت‌های اسلامی اگر در کنار ملتشان قرار بگیرند و با ملت خود یک رنگ باشند، می‌توانند چنین معجزه‌هایی را نشان دهند و امیدواریم مسئولان دولت عراق و همچنین، مسئولان نظام جمهوری اسلامی برای بهره‌برداری بیشتر از این اجتماع‌ عظیم برای پیاده کردن آرمان‌های اباعبدالله‌الحسین(ع) داشته باشند.

آیت‌الله ایمانی در ادامه به فرارسیدن سالروز حماسه 9 دی اشاره کرد و گفت: حماسه نهم دی یعنی هم‌ردیف حماسه 22 بهمن سال 57، 19 دی سال 1356 است و این روز، روزی است که فتنه‌ها فروکش می‌کند و فتنه‌ای که اگر حضور مردم به تنهایی در آن روز و روزگار نبود، معلوم نبود امروز ما چه وضعیتی داشتیم.

اشاره به وقایع سال 88

منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با یادآوری اینکه از سال‌های قبل برنامه‌های ویژه‌ای برای از بین بردن نظام جمهوری اسلامی طراحی شده بود، افزود: در انتخابات 1384 مکین، یکی از چهره‌های بلند سیاسی آمریکا در یکی از سخنرانی‌هایش می‌گوید در ایران نظام را با جنبش سبز منهدم می‌کنیم لذا دفاتر ویژه‌ای برای همین منظور در شهرهای مختلف به‌وجود آوردند تا مسائلی برای هماهنگ‌سازی، آموزش، ارتباط برقرار کردن و تجهیز نیروها کار می‌کردند.

وی اضافه کرد: سفارت‌خانه‌هایی در ایران این کار را برعهده گرفته بودند و ارتباط هدفمند با برخی مراکز حساس نظام می‌گرفتند و این‌ها تهدیدهای دوره‌ای ارائه می‌کردند و بعضی از این‌ها هم در تظاهرات همان سال 88 از عوامل این سفارتخانه‌ها دستگیر شدند.

آیت‌الله ایمانی اظهار کرد: نتیجه تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌ها این بود که انتخابات 88 که با آن حضور بلند برگزار شد و به‌عنوان یک فرصت برای نظام بود به‌عنوان یک تهدید از آن سوء استفاده کردند و چه رنج‌هایی جهت جلوگیری از پیشرفت نظام به ما وارد آوردند.

وی افزود: بالأخره اوج فتنه در عاشورای سال 88 یعنی ششم دی‌ماه اتفاق افتاد. عزاداران را کتک زدند و عزای امام حسین(ع) را به‌هم ریختند و همه جا را به آتش کشیدند و مردم که این وضعیت را مشاهده کردند و دیدند که قصه انتخابات نیست قصه نظام، اسلام و امام حسین(ع) و از بین بردن نام امام عزیز است، به میدان آمدند.

تداوم انقلاب به حماسه نهم دی وابسته شد

امام جمعه شیراز اظهار کرد: در شیراز و در بعضی از استان‌ها مردم 8 دی به میدان آمدند و در تهران روز 9 دی به‌صحنه آمدند و روز نهم دی هم‌ردیف 22 بهمن 57 قرار گرفت و تداوم انقلاب اسلامی به نهم دی وابسته شد و متأسفانه بعد از حادثه نهم دی بعضی از سران فتنه از کسانی که عزای امام حسین(ع) را به آشوب کشیدند لقب عزاداران حسینی دادند.

وی اظهار کرد: در نهم دی تمام مسائلی که استکبار جهانی برای شکستن نظام و قدرت نظام طراحی کرده بود، از بین رفت و این نقش مردم بود که با حضور مردم به انقلاب آسیب نمی‌رسد و مردم ما در نهم دی خط بطلان بر فعالیت‌های نظام استکباری، سران فتنه، بلندگوهای وابسته با آنان کشیدند و افرادی که خود را گم کردند و بعد هم که فهمیدند نخواستند برگردند بر همه آن‌ها مهر بطلان زد و امروز بحمد الهی ما شاهدیم نظام در اوج سربلندی و عزت راه خودش را دنبال می‌کند، گرچه تحریم‌ها به ما وارد شد و رشد و بالندگی در عرصه‌های مختلف از کشور ما گرفته شد.

تبیین نقش ایمان و عمل صالح در دستیابی به حیات طیبه

آیت‌الله ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش ایمان و عمل صالح در زندگی انسان‌ها گفت: ایمان یعنی اعتقاد به خدای بزرگ و فرستادگان خاص او و اعتقاد به غیب و اعتقاد به روز قیامت؛ عمل صالح نیز به معنای کارهای شایسته، مثبت و ارزشمند که خدمت به خلق خدا به‌حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه ایمان و عمل صالح فضای حیات طیبه را برای انسان آماده می‌کند، افزود: توجه به خدا و عمل صالح و پیشوایان بزرگ، زندگی را دور از آشفتگی و ناراحتی قرار می‌دهد لذا ایمان و عمل صالح این ارزش را دارد که ما را از تاریکی خارج می‌‌کند و به نور و روشنایی هدایت کند.

آیت‌الله ایمانی اظهار کرد: قرآن مجید دو نوع زندگی برای انسان‌ها در جهان پیش‌بینی کرده است و تمام انسان‌ها بدون استثنا در این عالم از دو حیات و زندگی برخوردارند گروهی که دسته اول به حساب می‌آیند، آنانی هستند که در دوران حیات و زندگی، ولایت خدای بزرگ و پیامبران را قبول کرده‌اند، به دنبال اینکه هم به خدا معتقدند و هم الگوهای شایسته‌ای در اختیارشان است عمل صالح را تعقیب می‌کنند.

امام جمعه شیراز ادامه داد: ایمان و عمل صالح آنان را در یک وحدت و سرور و روشنایی و نور قرار می‌دهد و براساس این زندگی آنان هیچ‌گاه دچار تاریکی نیستند، سر دو راهی، راه را گم نمی‌کنند، به اضطراب بی‌جهت گرفتار نمی‌شوند، اینان یک زندگی آرام دارند که حیات طیبه از آن نام برده شده است یعنی همان سبک زندگی دینی و منطبق بر قواعد الهی.

وی با بیان اینکه گروه دوم کسانی هستند که در تاریکی مطلق زندگی می‌کنند، فاقد نور و روشنایی هستند، گفت: این‌ها کسانی هستند که پشت به نور حرکت می‌کنند؛ خدا نور است و این‌ها ولایت خدا را پشت سر انداختند.

captcha