همایش استانی« یاوران وقف» در یاسوج برگزار شد/ ایجاد وقف؛ باعث تقویت روحیه ایثار و فداکاری
کد خبر: 2626677
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸

همایش استانی« یاوران وقف» در یاسوج برگزار شد/ ایجاد وقف؛ باعث تقویت روحیه ایثار و فداکاری

گروه اجتماعی: امروز، چهارم دی همایش استانی«یاوران وقف» با حضور واقفان، هیئت امناء و خادمان امامزادگان و اصحاب رسانه در یاسوج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام سید علی صالح موسوی اعظم، مدیر کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد امروز، چهارم دی در همایش استانی«یاوران وقف» که با حضور واقفان، هیئت امناء و خادمان امامزادگان و اصحاب رسانه در سالن صداو سیمای یاسوج برگزار شد، وقف را سنت حسنه‌ای دانست که باید استان در این زمینه پیشقدم باشد.
وی با بیان اینکه نباید استان کهگیلویه و بویراحمد را استانی محروم بنامیم، یادآور شد: زمین‌های زیادی در سطح استان و به خصوص یاسوج وجود دارد که مالکان آنها می‌توانند قسمتی از آنان را در حوزه مسائل مربوط به عزاداری امام حسین(ع) و فعالیت‌های قرآنی وقف کنند که استان به شدت نیازمند این سری از وقف‌ها است.
بنا بر این گزارش، همچنین، فتاح محمدی، معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز با بیان اینکه وقف در ایران و قبل از جمهوری اسلامی وجود داشته، اظهار کرد: در جمهوری اسلامی وقف کارکرد مناسبتری پیدا کرده است.
وی کارکرد وقف را فرهنگی و آموزشی، کارکرد اجتماعی و ...خواند و سیاست جامعه را کنترل و تعدیل ثروت دانست و عنوان کرد: ضروری است مالکیت خصوصی به مالکیت عمومی تبدیل شود.
معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد رسیدن به نیکی و رستگاری، کاهش فاصله طبقاتی و تقویت روحیه ایثار و فداکاری را از ثمرات وقف برشمرد و وقف را صدقه جاریه خواند که ثواب آن استمرار دارد.
بنا بر این گزارش، همچنین، حجت‌الاسلام سید علی فتح میر محمدی، مدیر کل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز پیشقدم بودن مردم استان را در امورات خیر، تحسین برانگیز اعلام کرد و گفت: با تبلیغات گسترده اصحاب رسانه، فرهنگیان و روحانیان سنت حسنه وقف در استان بیشتر می‌شود.
وی وقف  در حوزه مسائل درمانی، وضعیت ازدواج و تحصیلات جوانان را  ضروری ذکر کرد و گفت: همانطور که استان ما در بخش ایثار و شهادت رتبه اول را کسب کرد، توانایی و ظرفیت اول شدن در حوزه وقف را نیز دارد.
گفتنی است، سخنرانی واقف نمونه استانی و درخواست ذکر نام ایشان بر موقوفه‌های حوزه درمان، آموزش و ورزشی که در یاسوج داشته، تجلیل از 26 دانش‌آموز نمونه انشا در خصوص وقف، تجلیل از خبرنگارانی که در هفته وقف بیشترین همکاری را با اوقاف داشته‌اند و همچنین تجلیل از خادمان و هیئت امناءهای نمونه از جمله برنامه‌های جانبی این همایش بود.

captcha