گردهمایی «بیعت بسیجیان با ولایت» در شیراز برگزار شد
کد خبر: 2667329
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹

گردهمایی «بیعت بسیجیان با ولایت» در شیراز برگزار شد

گروه سیاسی: گردهمایی مربیان و سرگروه‌های حلقه‌های صالحین و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز با عنوان «بیعت بسیجیان با ولایت» در شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، گردهمایی مربیان و سرگروه‌های حلقه‌های صالحین و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز با عنوان «بیعت بسیجیان با ولایت» شب گذشته، 11 دی در شیراز برگزار شد.
اسماعیل محبی‌پور، فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز در این مراسم ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) و حماسه 9 دی گفت: علت اینکه باید این مناسبت را زنده نگه داشت این است که دشمن دست از دشمنی خود بر نخواهد داشت شاید ما نسلی باشیم که 88 را به یاد داشته باشیم و به این سادگی فراموش نمی‌کنیم اما دشمنان ما برای 50 سال آینده ایران برنامه‌ریزی می‌کنند.
وی با تأکید بر اینکه بازخوانی فتنه 88 و حماسه 9 دی از الزامات قطعی ماست، به دیدار بسیجیان با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: معظم‌له فرمودند بسیجی نیاز دارد که احساس مسئولیت دائمی در او زنده باشد پس به بسیجی واژه به من مربوط نیست، تعلق ندارد و این احساس مسئدولیت باید در مرکب تیزرویی به نام بصیرت باشد  که بسیجی بداند کجا چه کاری باید انجام دهد.
محبی‌پور در ادامه به برگزاری این همایش اشاره کرد و گفت: در این همایش مربیان و سرگروه‌های صالحین و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت و شورای حوزه‌ها حضور دارند و اگر می‌خواهیم حلقه‌های صالحین به معنای واقعی کلمه جاندار و با محتوا ایجاد شده و بماند نباید آنها را در پایگاه‌ها رها کنیم.
فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز با بیان اینکه حلقه‌های صالحین محل مباحثه اخلاقی و تربیتی در ابعاد مختلف است، گفت: هیئت منتظران را باید در پایگاه‌های‌مقاومت فعال و حلقه‌های صالحین را بازبینی و بازنگری کرد و فرماندهان پایگاه‌ها نیز باید در تشکیل، حمایت و بهبود کیفیت حلقه‌ها حداکثر تلاش خود را انجام دهند.
بنا بر این گزارش، در ادامه این مراسم کامران باقری لنکرانی، رئیس شورای سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: روزهای مهمی در تاریخ بشر وجود دارد که اهمیت برخی از آن‌ها از روز ازل بوده و تا ابد ادامه دارد مانند عاشورا و حماسه 9 دی که در تاریخ انقلاب اسلامی رقم خورده است و این‌ها ایامی است که باید از آن‌ها تذکر گیریم و زنگارهای غفلت را از خود دور کنیم.
وی با بیان اینکه حماسه 9 دی و وقایع 88 درس‌های مهمی را در بطن خود دارد و می‌‌توان سال‌ها از آن‌ها درس گرفت و برای امروز و فردای خود به کار گیریم، گفت: از سال 88 آموختیم و در آموزه‌های دینی ما نیز بود اما با چشم خود دیدیم که دشمن هیچ لحظه‌ای از دشمنی خود دست بر نمی‌دارد و از هر فرصتی برای ضربه زدن حداکثر استفاده را خواهد کرد.
لنکرانی ابراز کرد: دشمن در پی این است که نه فقط از نقاط ضعف بلکه نقاط قوت هم تبدیل به صحنه چالش برانگیزمان کند چنانچه در سال 88 اتفاقی رخ داد و آن انتخابات با حضور و شور مردمی 85 درصد شرکت‌کننده در انتخابات بود و یک نتیجه بسیار مهم در تاریخ مردم سالاری‌های دنیا  بود یعنی در قرن 21 دیگر هیچ انتخاباتی سراغ نداریم که همچنین استقبالی از آن باشد و این می‌توانست یک نقطه افتخارآمیز برای ما باشد البته هنوز هم هست ولی دشمن همین نقطه را تبدیل به نقطه بحرانی کرد بنابراین غفلت از دشمن یک کار نابخشودنی است و هر کسی که در مسئولیت‌های بزرگتری است، باید هوشیاری بیشتری داشته باشد.
وزیر اسبق بهداشت و درمان با بیان اینکه نقش دشمن بخشی در سال 88 آشکار بود که رسماً از فتنه گران حمایت کرد، گفت: دو نکته در این دشمنی قرار دارد که باید تأکید کنیم نکته اول اینکه ما متأسفانه شاهد یک شبکه نفوذی در سال 88 بودیم که حتی در برخی از ارگان‌هایی که وظیفه امنیتی و مراقبتی انتخابات را داشتند، نفوذ کرده بودند و نکته دوم نیز در باب دشمنی دشمن، این بود که برخی از اقدامات دشمن به دلیل غفلت، کوتاه بینی و کج عمل کردن ما زمینه بروز پیدا می‌کرد یعنی ضمن اینکه دشمن خودش در میدان بود و نفوذی داشت، برخی از کارهای ما آب به  آسیاب دشمن می‌ریخت.
وی با تأکید بر اینکه ما به دلیل دفاع از انقلاب اسلامی و یک کار خوب، نمی‌توانیم به کار بدی دست بزنیم، گفت: امام حسن عسکری(ع) می‌فرماید کسی که بر باطل سوار می‌شود، آخرش ندامت و پشیمانی است اما متأسفانه برخی از رفتارهایی که به خیال دفاع از انقلاب اسلامی انجام شد، بهانه برای دشمن است.
لنکرانی ابراز کرد: دشمن از هیچ فرصتی برای دشمن کوتاهی نمی‌کند و اینکه می‌گوییم که دشمن را بشناسیم یعنی حساب نکنیم می‌توانیم با دوستی دشمن مشکلات خود را حل کنیم و این مطلبی است که قرآن سفارش اکید به آن کرده است و فرموده شما دشمنان خدا را به دوست نگیرید و آن‌ها به چیزی جز ذلت شما و دست برداشتن از دین شما رضایت نمی‌دهند.
وی با بیان اینکه این موارد در 9 دی و وقایع 88 به خوبی جلوه پیداکرد و نشان داد که دشمن حتی نقطه پیروزی ما را تبدیل به نقطه ضعف می‌کند، گفت: اگر ما با غفلت با دشمن روبه‌رو شویم، ضربه‌پذیری ما بسیار بالا می‌رود.
وزیر اسبق بهداشت با تأکید بر اینکه هیچکدام از ما نباید به داشته‌های قبلی خود مغرور شویم، گفت: در سال 88 بسیاری از کسانی که درمقابل نظام قرار گرفتند و امروز ما آنها را مفسد فی‌الارض می دانیم و هیچ قاضی در کشور نیست که غیر از احکم اعدام برای آنها صادر کند، افرادی مطرح در کشور بودند.
لنکرانی عنوان کرد: البته این اتفاقات هم بی حساب و کتاب نیست چه می‌شود که افراد 180 درجه نظراتشان عوض می‌شود و دلیلش این است که از اول مبنای آن‌ها در موضع‌گیری‌های سیاسی و رفتارهای اجتماعی سلیقه و فهم خودشان بود نه مکتب و دین و اینگونه نبود که در محضر دین بگردند حکم و تکلیف ما چیست بعد بر آن اساس موضع گیری کنند.
رئیس شورای سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: درس مهم وقایع سال 88 این است که اگر بخواهیم در صحنه اجتماعی حضور پیداکنیم لوازمی دارد و الکی نیست و صحنه اجتماعی باید بر اساس دین و اصول دینی باشد و ما حق نداریم بر علیه دستورات دینی رفتار کنیم.
وی خاطرنشان کرد: اگر یک انسان مؤمن و اجتماعی بخواهد در صحنه اجتماع حضور پیدا کند مرگ و درودش باید حجت شرعی داشته باشد و اخلاق را حتی در خشونت‌آمیزترین صحنه‌ها رعایت کند.
لنکرانی بیان کرد: دین به ما اجازه نمی دهد که دلخواهی رفتار کنیم و در کارهایمان به ما حکم داده است همانطور که به ما گفته حق ندارید در برابر وقایع اجتماعی عکس العمل نشان ندهید، همانطور هم گفته باید در صحنه باشیم، آن هم طبق احکام دین.
وزیر اسبق بهداشت با تأکید بر اینکه نباید به خود حسن ظن داشته باشیم زیرا حسن ظن به خودمان باعث می‌شود که اشتباهات خود را نشناسیم، گفت: 9 دی نمادی از این موضوع بود و تمام مردم به میدان آمدند و حضور مردمی پایان‌بخش فتنه بود.
وی اظهار کرد: باید به خدا اعتماد کرد زیرا فرموده من بلدم کار خود را چگونه به نتیجه برسانیم و از ما خواسته است طبق وظیفه شرعی عمل کنیم و اینکه خودمان مصلحت اندیشی کنیم درست نیست ولی اگر به او اعتماد کنیم نصرتش را می‌فرستد و تا نصرت خود را بفرستد، امتحان می‌گیرد.
لنکرانی تأکید کرد: باید در زندگی‌های شخاصی و اجتماعی خود اعتماد داشته باشیم و باورمان شود که خدا مهربان‌ترین مهربانان است و خودمان را در شرایطی قرار دهیم که بتوانیم پذیرایی لطف الهی داشته باشیم و لااقل از گناه متنفر باشیم.

captcha