تأکید بر پیروی از سیره نبوی در مراسم هفته وحدت نیجریه
کد خبر: 2673279
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۹

تأکید بر پیروی از سیره نبوی در مراسم هفته وحدت نیجریه

شعب خارجی: سخنرانان مراسم هفته وحدت در «لاگوس» نیجریه با تبیین صفات اخلاقی برجسته پیامبر گرامی اسلام(ص) بر لزوم پیروی از سیره آن حضرت تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی lagos.icro، این مراسم به مناسبت زاد روز تولد پیامبر(ص) روز شنبه، 13 دی، با مشارکت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران و مرکز قرآنی «ام حجة الله» در سالن اجتماعات منطقه «ایسولو» شهر لاگوس برگزار شد.
حدود هزار نفر از اقشار مختلف مردم اعم از زن و مرد در این مراسم حضور به هم رساندند. دعوت برای شرکت در آن از طریق پخش خبر در رادیو سراسری نیجریه (در پنج روز متوالی)، پخش آگهی و تراکت در شهر لاگوس و ارسال دعوتنامه برای مدعوین برجسته صورت گرفت.
این مراسم از ساعت ده بامداد به وقت محلی آغاز شد و تا ساعت چهارده و هنگام اقامه نماز ظهر ادامه داشت.
سرود‌خوانی، مدح رسول‌الله(ص)، سخنرانی، قرائت قرآن توسط دانش‌آموزان مرکز قرآنی ام حجة الله و نیایش از برنامه‌های مراسم بود و این مراسم با پوشش کم‌نظیر تلویزیونی و رسانه‌ای همراه شد.
این مراسم که با قرائت آیاتی چند از کلام‌الله مجید و نیایش آغاز شد، قرار است به صورت کامل از تلویزیون نیجریه پخش شود.
اولین سخنران رسمی مراسم الحاجی رضوان سوانو، مدیر مرکز قرآنی ام حجة الله بود که ضمن قدردانی از رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در لاگوس به خاطر مشارکت در این برنامه و حمایت از برنامه‌های دینی در منطقه ایسولو ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک وحدت جهان اسلام و آنچه منظور جمهوری اسلامی ایران است، محقق شود.
 برگزاری مسابقه فکری و قرآنی بین فراگیران دختر مرکز قرآنی ام حجة الله از برنامه‌های مراسم بود که به نحو شایسته‌ای برگزار شد و دانش‌آموزان با دقت و ظرافت خاصی به سؤالات پاسخ دادند.
الحاجی راجی باباتونده، فرماندار منطقه ایسولو نیز با سخنرانی در مراسم، صفات اخلاقی برجسته رسول اکرم(ص) را تبیین و بر لزوم پیروی از سیره آن حضرت تأکید کرد.
 سپس سرپرست رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در لاگوس با بیان این که باید باور کنیم بدون وحدت موفقیت مسلمانان امکان‌پذیرنیست، گفت: امام خمینی(ره) به دنبال نجات جهان اسلام با تمسک به حبل‌الله بوده است و جانشین ایشان حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مد ظله العالی) هم با همان دلسوزی و پشتکار به دنبال حل مشکلات مسلمانان در سرتاسر جهان است.
 الحاجی عبدالحکیم کوسوکو از علمای لاگوس نیز در ادامه سخنرانی کرد و به معرفی سجایا و سیره نبی مکرم اسلام(ص) پرداخت.
شیخ مصطفی سنوسی زگلول، عالم بزرگ و شناخته‌شده منطقه نیز به دلیل کهولت سن و بیماری نتوانست در جلسه حضور یابد و شیخ ابراهیم سنوسی، نماینده وی برای ارائه سخنرانی در مراسم شرکت کرد.
شیخ ابراهیم سنوسی که خود از صوفیان است با ذکر اشعاری در مدح رسول‌الله(ص) سخنان خویش را آغاز کرد و سالروز تولد پیامبر(ص) را روزی مبارک  نامید که همه مسلمانان باید آن را بزرگ شمرده و عزیز بدارند.
انتقاد از مخالفان جشن‌های میلاد النبی(ص)
وی ضمن انتقاد از مخالفان جشن‌های میلاد النبی(ص) گفت: مسلمانان باید میلاد النبی را با احترام و شادی جشن بگیرند.
شیخ سنوسی در ادامه بوکو حرام را زاییده افکار انحرافی دانست و افزود: زیاده‌روی و کشتار بی‌رحمانه این فرقه از خدا بی خبر به خاطر دور بودن آنان از اخلاق حسنه انبیا و بزرگان است.
وی در پایان گفت: بیش از 200 دختر ما بیش از 260 روز است که به دست این از خدا بی خبران ربوده شده و خبری از سرنوشت آنان نداریم. برخی از والدین این دخترها در این مدت به خاطر داغ دوری فرزندانشان دق کرده و مرده‌اند. کجای این اعمال و رفتار وحشیانه ربطی به اسلام دارد؟!

captcha