امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند یافتن خط تعادل در عرصه مباحث زنان هستیم
کد خبر: 2721447
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۱

امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند یافتن خط تعادل در عرصه مباحث زنان هستیم

گرووه اجتماعی: کارشناس امور بانوان فرمانداری بیرجند با تأکید بر اینکه امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند یافتن خط تعادل در عرصه مباحث زنان هستیم، اظهار کرد: رسیدن به این هدف با همراهی و همدلی نهادها امکان‌پذیر است.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، مرضیه حسینی، کارشناس امور بانوان فرمانداری بیرجند عصر روز گذشته، 27 دی‌ماه در کارگروه بانوان و خانواده شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه امروز زنان به‌عنوان نیمی از جمعیت جامعه از نیروهای مهم اجتماع هستند، گفت: تعریف صحیح از مسائل و تصویر دقیق از نقش آنان در مراحل مختلف خانواده، جامعه و تاریخ کمک بزرگی به حل معضلات جامعه می‌کند.



وی با تأکید بر اینکه امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند یافتن خط تعادل در عرصه مباحث زنان هستیم، اظهار کرد: رسیدن به این هدف با همراهی و همدلی نهادها و مراکز فعال در حوزه زنان از یک‌سو و حوزه اندیشمندان و دانشگاهیان از سوی دیگر امکان‌پذیر است.



کارشناس امور بانوان فرمانداری بیرجند با اشاره به گرامیداشت دهه فجر، عنوان کرد: تبیین نقش زنان در پیروزی انقلاب، تبیین پیشرفت‌های علمی زنان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، بهره‌گیری از تشکل‌های دولتی و غیر دولتی در حوزه زنان، معرفی و تجلیل از زنان تأثیرگذار در عرصه‌های مختلف از اهداف تشکیل کمیته امور بانوان دهه فجر است.



حسینی با بیان اینکه برنامه‌های دهه فجر امسال در دو محور فرهنگی و اجتماعی برگزار می‌شود‌، ادامه داد: برگزاری جشن‌ها، کارگاه و نشست آموزشی، خدمات رفاهی و تفریحی، مسابقه از برنامه‌های این کمیته در ایام دهه فجر خواهد بود.



هویت‌بخشی به زنان برای حل مسائل و مشکلات آنان بسیار مهم است



سیده‌زهرا حسینی، عضو شورای اسلامی شهر بیرجند نیز در این جلسه با اشاره به اینکه هویت‌بخشی به زنان برای حل مسائل و مشکلات آنان بسیار مهم است، افزود: تحقق این امر نیازمند هماهنگی و همکاری همه دستگاه‌ها و دانشگاه‌ها است.



وی خواستار شد: آموزش و پرورش در زنگ‌های پرورشی برای دانش‌آموزان جایگاه زن و ضرورت غیرت برای مردان را تبیین کند.



عضو شورای اسلامی شهر بیرجند با اشاره به اینکه پدپده شوم ازدواج سفید جوانان به‌ویژه دانشجویان شهرستان بیرجند را تهدید می‌کند، بیان کرد: در این شکل از زندگی مشترک افراد بدون خطبه عقد یا صیغه زیر سقف مشترک می‌روند.



حسینی با بیان اینکه این نوع ازدواج وارداتی و با الگوگیری از کشورهای غربی در جامعه رواج پیدا کرده، یادآور شد: متأسفانه دختران بیشترین آسیب را از ازدواج سفید می‌بینند.

captcha