هتاکی به ساحت پیامبر(ص) عکس‌‌العمل نابخردانه غرب در قبال وحدت مسلمانان است
کد خبر: 2735574
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۳
مفتی اهل تسنن فارس:

هتاکی به ساحت پیامبر(ص) عکس‌‌العمل نابخردانه غرب در قبال وحدت مسلمانان است

گروه سیاسی: شیخ قاضی‌زاده با اشاره به اهانت نشریه فرانسوی به ساحت پیامبر(ص) گفت: متأسفانه تمام این اقدامات عکس‌العمل‌های نابخردانه دنیای استکبار و دشمنان اسلام است که از وحدت مسلمانان به خشم آمده‌اند.

شیخ عبدالعزیز قاضی‌زاده، عضو شورای سیاستگذاری و برنامه‌ریزی مدارس دینی اهل تسنن کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، با اشاره به اهانت نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» به ساحت مقدس ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) گفت: شنیدن چنین اخباری از سوی کشورهایی که داعیه‌دار حقوق بشر هستند بسیار تأسف آور زیرا در کجای منشور حقوق بشر آمده است که می‌توان به مقدسات دیگران توهین کرد؟.

اهانت به مقدسات ادیان، در هیچیک از مکاتب آسمانی نیامده است

وی با تأکید بر اینکه اهانت به مقدسات ادیان، در هیچ‌یک از مکاتب آسمانی نیامده است، گفت: متأسفانه تمام این اقدامات عکس‌العمل‌های نابخردانه دنیای استکبار و دشمنان اسلام است که از وحدت مسلمانان به خشم آمده‌اند آن هم در زمانی که مسلمانان در هفته وحدت قرار داشتند و وحدت، اخوت و برداری خود را به شادی نشسته بودند.

چرا به ساحت پیامبری که رحمت جهانیان است، اهانت می‌شود؟

شیخ قاضی‌زاده با بیان اینکه آنان تلاش می‌کنند تا با انجام چنین اقداماتی مسلمانان را تحت فشار قرار داده و تحریک کنند، گفت: چرا باید به ساحت پیامبری که رحمت برای جهانیان نه تنها مسلمانان بوده است، اهانت شود؟ مگر در کدام یک از دستورات دین این پیامبر الهی، بی‌احترامی، اهانت و یا تضییع حقوق بشریت آمده است که این چنین به خود اجازه می‌دهند تا ایشان را به سخره بگیرند؟.

مجامع بین‌المللی در مقابل تحریک احساسات بیش از یک میلیارد مسلمان سکوت نکنند

مفتی اهل تسنن فارس با تأکید بر اینکه بازتابش چنین اهانتی در جهان اسلام بسیار سخت است، گفت: این برنامه و اقدام غرب و دشمنان اسلام به شدت محکوم است و امیدواریم که هتاکان این قضیه به اشد مجازات رسیده و دادگاه‌های بین‌المللی آن‌ها را محاکمه کنند لذا ضروری است که مجامع بین‌المللی در این قضیه وارد عمل شده و بیش از این به احساسات بیش از یک میلیارد مسلمان بی‌‌اعتنایی نکنند.

وی با اظهار تأسف از سکوت مجامع بین‌المللی در این قضایا گفت: بسیار جای تأسف است که اگر به مقدسات یک یهودی و یا مسیحی و یا حتی به یک کشیش توهین شود، این مجامع چه‌ها که نمی‌کنند اما چرا این سکوت فقط باید برای اهانت به مقدسات مسلمانان باشد؟ البته تمام ادیان الهی در مقدسات مشترک هستند و حتی ایمان یهودی و مسیحی کامل نمی‌شود مگر اینکه به پیامبر اسلام ایمان بیاورند زیرا این پیامبر در کتاب‌های آسمانی تورات و انجیل نیز بشارت آمدنش داده شده است.

مسلمانان به‌هیچ‌ عنوان در مقابل اقدامات هتاکانه غرب سکوت نخواهند کرد

شیخ قاضی‌زاده با تأکید بر اینکه علمای اهل سنت به شدت این اقدام هتاکانه را محکوم می‌کنند، گفت: قطعاً مسلمانان در نقاط مختلف دنیا در مقابل چنین گستاخی ساکت نخواهند نشست و این تظاهرات‌ها و اعلام انزجارها نسبت به چنین اقدام سخیفی ادامه خواهد داشت زیرا مسلمانان همگی دارای غیرت هستند.

امام جمعه اوز تأکید کرد: سکوت در مقابل چنین اقدامی در حقیقت بی‌اعتنای به یک منکر بزرگ است و در این صورت ما به واجب الهی امر به‌معروف و نهی از منکر عمل نکرده‌ایم لذا باید تمام مسلمانان در مقابل چنین اقدامی انزجار خود را نشان دهند.

captcha