ساخت مجتمع بزرگ آیت‌الله بهجت در فومن آغاز می‌شود
کد خبر: 2761025
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸
همزمان با دهه فجر؛

ساخت مجتمع بزرگ آیت‌الله بهجت در فومن آغاز می‌شود

گروه اجتماعی: مجتمع بزرگ آیت‌الله بهجت که یک پروژه بزرگ فرهنگی ـ قرآنی با ۹ هزار مترمربع مساحت است در دهه فجر کلنگ زنی می‌شود و برای ساخت آن یک میلیارد تومان اعتبار لازم است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، اسماعیل قربان‌زاده، فرماندار فومن دیروز، 4 دی در جمع خبرنگاران کاروان خبری فجر گیلان با اشاره به اینکه اصحاب رسانه خادمان بی‌منت مردم هستند که به جامعه خدمت می کنند، اظهار کرد: قلم خبرنگاران برای تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی دستاوردهای زیادی دارد، افزود: دشمنان اسلام در طول این سی و شش سال همواره مشکل سازی کرده ‌اند تا بتوانند از ما عبور کنند اما با وجود رهبری مقتدر و ملت قهرمان هیچ کسی نمی‌تواند از ما عبور کند.

قربان زاده با اشاره به اینکه دشمنان از همان اوایل انقلاب ترفندهای مختلفی مانند شکل‌دهی گروهک‌های منافقان، جنگ تحمیلی و ... را امتحان کردند تا جمهوری اسلامی ایران را شکست دهند، تصریح کرد» خوشبختانه با هوشیاری مردم نقشه‌های آنان استکبار خنثی شد.

فرماندار فومن با تأکید بر اینکه دشمنان امروز با اهانت به پیامبر(ص) درصدد هستند تا افکار عمومی را متوجه خود کنند، عنوان کرد: دشمنان اسلام هراسی را در دستور کار خود قرار داده اند، گروهک‌های تروریستی با هدف ضربه زدن به امت اسلامی فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی، استقلال است، ادامه داد: ما امروزه مستقل ترین کشور دنیا با رهبری مقام معظم رهبری و بیداری مردم هستیم که گسترش نظام مقدس جمهوری اسلامی به قدری شده که بیداری اسلامی را در جهان شاهدیم و بیشترین احترام را به ملت‌های اسلامی می گذاریم.

قربان‌زاده با بیان اینکه شهرستان فومن یکی از شهرهای مذهبی ـ گردشگری گیلان است، افزود: سالانه بیش از دو میلیون گردشگر خارجی و داخلی به این شهرستان ورود می‌کند و از مواهب طبیعی و تاریخی آن بهره مند می‌شود.

فرماندار فومن مهم‌ترین اهداف دولت را حفظ و دعوت از بخش خصوصی دانست و یادآور شد: فاز دوم کارخانه نئوپان فومنات بدون دریافت هیچ هزینه‌ای از دولت با ایجاد 175 شغل با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر صنعت و معدن و تجارت افتتاح شد، در مجموع در دو کارخانه نئوپان 135 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و برای 480 نفر اشتغال ایجاد کرده است.

وی ساخت هتل 19 طبقه را یکی دیگر از پروژه‌های مهم این شهرستان عنوان کرد و ادامه داد: این برج در شهر ماکلوان با سهم آورده 100 میلیارد تومان از بخش خصوصی در حال ساخت است.

فرماندار فومن از آغاز ساخت مجموعه ورزشی 12 هزار نفری با شش هزار متر مکعب زمین در فومن خبر داد و اضافه کرد: این پروژه با اعتبار 20 میلیارد تومان فعالیت خود را آغاز کرده است و درصدد هستند که فاز اول آن در هجده ماه تحویل داده شود.

قربان‌زاده از افتتاح 56 پروژه در دهه فجر خبر داد و گفت: این پروژه‌ها با اعتبار 16 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسند، افتتاح هتل معین، تامین آب شرب منطقه گوشلوندان، افتتاح مرغداری و واحدهای کشاورزی و دامی، راه و پل‌های روستایی و 9 خانه بهداشت از دیگر پروژه‌ها این شهرستان هستند.

وی شاخص گازرسانی این شهرستان را 46 درصد و پایین‌تر از شاخص استان بیان کرد و متذکر شد: تمام روستاهای فومن با پیگیری‌های نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در طرح گازرسانی قرار گرفته‌اند و 64 روستای فومن در مرحله واگذرای به پیمانکار است.

فرماندار فومن افتتاح تالار بزرگ چندمنظوره با هزینه ساخت سه میلیارد و 500 میلیون تومان، بخش خصوصی کلینیک ساختمانی شرکت بهسازان الماس فیامین با هزینه ساخت 2 میلیارد و نیم از دیگر پروژه های بخش خصوصی این شهرستان عنوان کرد و گفت: مجتمع بزرگ آیت‌الله بهجت که یک پروژه بزرگ فرهنگی ـ قرآنی با 9 هزار متر مربع مساحت است برای ساخت آن یک میلیارد تومان اعتبار لازم است.

captcha