بی‌برکتی در زندگی کیفر ترک آموزش دینی فرزندان است
کد خبر: 2789291
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴
حجت‌الاسلام قرائتی:

بی‌برکتی در زندگی کیفر ترک آموزش دینی فرزندان است

کانون خبرنگاران نبأ: رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به ضرورت مهرورزی با فرزندان، گفت: مرز نیکی مرد به همسر و مادر فرزندانش آن است که به نیازهای واقعی و اصیل او توجه و زمینه رفاه و آسایش او را به گونه‌ای شایسته فراهم کند.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور، 9 بهمن‌ماه در جمع کارشناسان ستاد اقامه نماز استان قم ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ایام دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: بهترین راه قدردانی از این نعمت حفظ وحدت و اتحاد، صبر، مدارا و ارتباط با مساجد و هیئت‌های مذهبی است.

وی بیان کرد: رسول خدا(ص) در حدیثی فرمودند «همسر سازگار، مرکب راهوار و خانه وسیع از نعمت‌های دنیاست اگرچه برای دنیا نعمتی نیست». همچنین آیت‌الله یحیی انصاری شیرازی فرمودند «معصیت خدا موجب ویرانی خانه و خانواده است و یاد خدا موجب رشد و برکت آن». در زندگی با آمادگی فراوان، نسیم‌های حیات‌بخش زندگی را کشف کنید. فرصت‌ها مانند ابر از افق زندگی می‌گذرند؛ فرصت مناسب زود می‌گذرد و دیر بر می‌گردد.

مفسر قرآن کریم اظهار کرد: انسان باید حسابگر خویش باشد و از سرمایه خود به‌خوبی بهره گیرد؛ ابلیس با همه ستاد داخلی و خارجی خود در صدد وسوسه و نفوذ در حریم دل است. بهره‌مندی از تفریحات سالم باعث ترمیم زندگی، طراوت روح و جان، تقویت و یاری انسان در انجام دادن امور دینی و زندگی و توشه‌یابی برای آخرت مایه آرامش و آسایش قلب می‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور افزود: پیوند با خویشاوندان راه رشد، تعالی و تقرب به خدای سبحان است. تقوای الهی با صله رحم همراه است و عدم استجابت دعا از آثار شوم قطع صله رحم و پاس نداشتن حرمت پدر و مادر است. صله رحم فقط رفتن به خانه بستگان نیست. بر اساس آیه 13 سوره اسرا، تشکر از پدر و مادر که زمان معینی ندارد در ردیف شکر الهی قرار گرفته است. از رسول خدا(ص) در بحارالانوار، ج 86، ص 359 نقل شده است «هر کس قبر پدر و مادرش را در هر جمعه زیارت کند از نیکوکاران به شمار می‌آید».

حجت‌الاسلام قرائتی با اشاره به حق پدر و مادر در رساله حقوق امام سجاد(ع)، افزود: حق مادر به قدری گسترده و مهم بوده که حتی از حق پدر برتر است. از این رو رسول خدا(ص) می‌فرمایند «هر گاه در نماز مستحب بودی و پدرت تو را فرا خواند می‌توانی نمازت را قطع نکنی ولی اگر مادرت تو را فرا خواند حتما نماز مستحبی را قطع و اجابتش کن».

وی عنوان کرد: هر معروف و کار خیر حتی برای خانواده صدقه به‌شمار می‌آید. مؤمن باید خانواده خود را در همه خوشی‌ها و نعمت‌ها سهیم کند. پاداش خدمت به خانواده، کفاره گناهان بزرگ و موجب فرونشاندن خشم الهی و موجب فزونی حسنات و درجات است. اگر مرد وارد خانه شد همسرش بترسد، فرزندش بهراسد، کودکش بگریزد و هر گاه از خانه بیرون رفت همسرش بخندد و شاد شود این یعنی حرکت در خط شیطان.

مفسر قرآن کریم وی با اشاره به پاداش تعلیم قرآن، احکام دین، مهارت‌های دفاعی و اجتماعی و ضرورت مهرورزی با فرزندان، گفت: بی‌برکتی در زندگی کیفر ترک آموزش دینی فرزندان است. مرز نیکی مرد به همسر و مادر فرزندانش آن است که به نیازهای واقعی و اصیل او توجه و زمینه رفاه و آسایش او را به گونه‌ای شایسته فراهم کند.

وی اظهار کرد: اگر در ترک ازدواج فضیلتی بود حضرت فاطمه زهرا(س) به آن سزاوارتر بود. تفرقه، جدایی، اختلاف مانع از رسیدن ما به اهداف ایمانی می‌شود. خوش‌خویی موجب آبادانی دیار و فزونی روزی و محبوبیت است؛ خوش‌رفتاری سبب نشاط در زندگی فردی و اجتماعی، آمرزش گناهان است؛ خوش‌گویی زمینه‌ساز قرب به پیامبر اعظم(ص) در روز قیامت و بهره‌مندی از شفاعت آن بزرگوار است. روزی فرد بداخلاق تنگ می‌شود و عملش تباه.

قرائتی گفت: در فعل اخلاق نیک دو معرفت لازم است 1) تشخیص نیک از بد و 2) تشخیص اهم از مهم و خوب‌تر از خوب. عشق، مودت، صفا و مهربانی بهترین راهکار تربیتی در خانواده است و منجر به آسایش و آرامش می‌شود.

captcha