بینش و درک عمیق سیاسی لازمه یک جامعه انقلابی است
کد خبر: 2871546
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۰

بینش و درک عمیق سیاسی لازمه یک جامعه انقلابی است

گروه سیاسی: معاون سیاسی شورای سیاست‌گذاری ائمه‌ جمعه بینش و درک عمیق سیاسی را لازمه یک جامعه انقلابی و مسلمانان عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌غربی، شیخ ابوالقاسم علیزاده، معاون سیاسی شورای سیاست‌گذاری ائمه‌ جمعه روز گذشته، 30 بهمن‌ماه در اولین یادواره شهدای روحانی آذربایجان‌ غربی که در سالن اجتماعات اداره برق ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: بینش و درک عمیق و صحیح سیاسی برای یک مسلمان و جامعه اسلامی لازم و ضروری است و مسلمانان باید دشمن‌شناسی را در راس حکوت خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه امروزه دشمنان گرگ‌هایی هستند در لباس میش، گفت: یک مسلمان اگر بخواهد بر روی اعتقادات خود ثابت قدم بماند باید هوشمند و با بصیرت باشد، دشمن شناس باشد و فریب مکر و حیله دشمنان را نخورد.

علیزاده با بیان آیه102 سوره شریفه نساء، ادامه داد: امروزه دشمن خواهان غفلت مسلمانان است زیرا که به خوبی می‌تواند از غفلت جامعه اسلامی سوء استفاده کند.

وی با اشاره به روند مذاکرات5+1 گفت: چرا برخی از افراد چرا انفعال می‌شوند؟ ما از مذاکرات ترسی نداریم زیرا افراد منطقی هستیم که با دستانی پر به مذاکرات رفته‌ایم و بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری حتی اگر قرار بر نرمش باشد ملت ایران نرمشی قهرمانانه از خود نشان می‌دهد.

علیزاده افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر بلندای سکوی دیدبانی امت اسلام قرار گرفته‌اند که دولت‌ها و کشورهای غربی نیز این موضوع را به‌خوبی درک کرده‌اند.

وی با بیان اینکه نام شهید همانند ذکری است که بر لب جاری می‌شود، بیان کرد: بر زبان راندن نام شهید اثری مانند ذکر دارد و خبر از ملکوت دارد، امیدوار هستیم ما نیز از این دریای پر برکت جرئه‌ای برگیریم و بی‌بهره نمانیم.

علیزاده با اشاره به شهادت آیت‌الله محلاتی، گفت: مقام معظم رهبری ایشان را شخصیتی سازش‌ناپذیر، مبارزه‌گر و آماده برای هر گونه تلاش عنوان کرد و زمانی که خبر شهادت شهید محلاتی و مطهری را به وی دادند ایشان سخت گریستند.

وی اظهار کرد: شهید محلاتی بارها گفته بودند که ما برای به دست آوردن قدرت نمی‌جنگیم بلکه قدرت را وسیله‌ای برای رسیدن به هویت دینی و انقلابی خویش قرار می‌دهیم.

معاون سیاسی شورای سیاست‌گذاری ائمه‌ جمعه در پایان اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران از اقشار مختلف جامعه شهیدهایی را تقدیم کرده است  که نزدیک به14هزار شهید روحانی در سمت فرماندهی در دوران دفاع مقدس بودند که27تن از آنان از آذربایجان‌غربی بودند که 3تن از آنان نیز از شهدای برادران اهل سنت بودند.

captcha