سالنامه «تهذیب» توسط مؤسسه نورالثقلین قم منتشر شد
کد خبر: 2940557
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۹
در آستانه سال جدید؛

سالنامه «تهذیب» توسط مؤسسه نورالثقلین قم منتشر شد

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: در آستانه سال جدید، سالنامه «تهذیب» با مباحث اخلاقی توسط مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نورالثقلین قم در قطعه رقعی منتشر شد.

محمدهادی حججی، کارشناس مسئول نشر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نورالثقلین قم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ضمن بیان این مطلب گفت: در آستانه سال جدید سالنامه‌ای با عنوان «تهذیب» را در قطعه رقعی منتشر کرده است.

وی با اشاره به اینکه این سالنامه با رویکرد مباحث تربیتی و تهذیب اخلاق تنظیم و تهیه شده است، تصریح کرد: این سالنامه به صورت دو رنگ و با جلد چرم به قیمت 20 هزار تومان توسط بخش نشر این مؤسسه عرضه می‌شود.

حججی اضافه کرد: براساس مطالعه گسترده درباره طرح تربیت توحیدی با اشراف علمی و محتوایی معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه تهیه شده است.

وی ادامه داد: ارائه طرح تربیت توحیدی با تأیید ویژه بر موضوعاتی چون تقوا، نماز، ولایت‌مداری، توجه به امام عصر(عج) و خدمت به خلق، آیه و حدیث روز شامل موضوعات اخلاقی، اعتقادی و معارفی از بخش‌هایی است که در این سالنامه مورد توجه قرار گرفته است.

حججی اظهار کرد: معرفی قله‌های تهذیب، بخش مراقبه و محاسبه، و بیان اعمال عبادی و بخش نکات اخلاقی شامل ارائه نصایح و رهنمود‌های اخلاقی بزرگان در مسائل تربیتی و تهذیبی از دیگر موارد مطرح شده در این سالنامه است.

captcha