هشت سال دفاع مقدس بر اساس عقلانیت بود
کد خبر: 2945674
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۶

هشت سال دفاع مقدس بر اساس عقلانیت بود

گروه اجتماعی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: هشت سال دفاع مقدس بر اساس عقلانیت بود و نیاز است امروزه به بخش های مختلف این حماسه بزرگ به صورت علمی و عالمانه پرداخته شود تا این سرمایه عظیم به خوبی به نسل‌های دیگر منتقل شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قران(ایکنا) از هرمزگان، علی‌رضا درویش‌نژاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان روز گذشته، 16 اسفند در اولین یادواره شهدای روستای دمشهر از توابع شهرستان میناب، جنگ ایران و هشت سال دفاع مقدس را در تاریخ جنگ‌های جهان، خاص و منحصر به‌فرد دانست و افزود‌: هر چند ظاهر همه جنگ‌ها شبیه به هم و همراه با خشونت‌، درگیری، کشتن و کشته شدن است، اما به لحاظ محتوایی جنگ ایران بسیار متفاوت و ویژه است زیرا بر‌پایه اعتقادات‌، کمالات روح انسانی و عرفان استوار بود‌.
وی عنوان کرد‌: هشت سال دفاع مقدس‌، یک مدرسه بزرگ شجاعت‌، جوانمردی، ایثار‌، شهامت‌، جانفشانی‌، همراه با تقویت کرامات انسانی‌، معنوی و عرفانی با اتکا به رهبریت عالمانه و فرازمینی بود و هرکس وارد جبهه‌ها می‌شد به یک تحول بنیادین در زندگی‌، روح و روان می‌رسید و این نگرش و دیدگاه باعث پیروزی رزمندگان می‌شد‌.
مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان‌ یادآور شد‌: اگر امروز ما در یک امنیت کامل قرار داریم و آرامش به‌وجود آمده در تمامی منطقه خاورمیانه مرهون اقتدار جمهوری اسلامی ایران‌، به‌واسطه نتایج و دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس و رهبری مقتدرانه است و باید قدر این جایگاه داشته شود و در جهت تقویت آن هم چنان برنامه‌ریزی کرد‌.
درویش‌‌نژاد به انتقال فرهنگ برآمده از هشت سال دفاع مقدس اشاره ‌و اظهار کرد: برگزاری یادمان شهدای روستای دمشهر و حضور چند هزار نفری مردم روستا و دیگر مناطق در این برنامه‌، نشان می‌دهد فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه جاری و ساری است و مردم هم چنان قدردان خون شهدا‌ و به‌ویژه خانواده شهدا و امام شهدا هستند و در تمامی صحنه، پشتیبان ولایت فقیه و مقام معظم رهبری هستند‌.
وی اضافه کرد‌: جنگ هنوز تمام نشده است و ما هم چنان در صحنه‌ها و رویدادهای مختلف در حال مبارزه و جنگ با دشمنان قسم خورده انقلاب هستیم‌، اما شیوه و نوع جنگ تغییر کرده است ولی مفاهیم و درس‌های معنوی و اعتقادی هشت سال دفاع مقدس هم چنان سلاح اصلی و تأثیر‌گذار ایران در این جنگ‌ها است و به امید خدا در سایه دولت تدبیر و امید و حمایت قاطع و رهنمودهای مقام معظم رهبری همه دشمنان را پشت سر خواهیم گذاشت‌.
مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان در‌خصوص حفظ و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت تأکید کرد و گفت‌: هشت سال دفاع مقدس بر اساس عقلانیت بود و نیاز است امروزه به بخش‌های مختلف این حماسه بزرگ به صورت علمی و عالمانه پرداخته شود تا این سرمایه عظیم به خوبی به نسل‌های دیگر منتقل شود.
در ادامه این مراسم ، ضمن تجلیل از خانواده معظم و معزز شهدای روستای «دمشهر» از کتاب «کجای دقیقه هایم افتاده‌ای» به نویسندگی غلام امینی که در مورد زندگی و خاطرات «شهید عباس غسالی دمشهری » است، رونمایی شد.

captcha