برگزاری همایش «رهروان یاس نبوی» در ۱۱ بقعه متبرکه اردبیل
کد خبر: 3006358
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۸

برگزاری همایش «رهروان یاس نبوی» در ۱۱ بقعه متبرکه اردبیل

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: همزمان با سالروز شهادت بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه زهرا(س)، «همایش رهروان یاس نبوی» ویژه بانوان استان با هدف بیعت مجدد با آرمان فاطمی، برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام اکبر قیامی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، اظهار کرد: با توجه به اینکه جامعه ما امروز در طهارت و دفاع از ارزش‌های معنوی و اسلامی به فرهنگ فاطمی نیاز دارد در این برنامه نمادین سعی می‌شود تا بانوان ولایی استان در سوگ دخت گرامی نبی مکرم اسلام به برنامه های فرهنگی و معنوی دست زده و به شکل ویژه در این روز حزن و اندوه را گرامی داشته و عرض ارادتی به محضر بانوی آب و آیینه داشته باشند.
وی تصریح کرد: به مناسبت شهادت بی بی دو عالم حضرت فاطمه الزهرا(س) همایش رهروان یاس نبوی در روز 4 فروردین ماه 94 مصادف با شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و سوم جمادی الثانی در 11 امامزاده شاخص استان اردبیل برگزار می شود.
قیامی افزود: در این مراسم 2 بقعه در گرمی و بیله سوار، 4 بقعه و مکان مذهبی در شهرستان اردبیل، 1 بقعه متبرکه در شهرستان مشکین شهر و 4 امامزاده در شهرستان خلخال، میزبان بانوان ولایی استان هستند.
وی با بیان اینکه سخنرانی ائمه جماعت و علمای بومی و اعزامی از قم در این امامزادگان جزو برنامه های این مراسم است، گفت: هدف از برگزاری این مراسم توسعه و ترویج معارف نورانی معصومان(ع) به ویژه در باب عفاف و حجاب، تقویت باورهای دینی در میان آحاد جامعه و عمل به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی جامعه است.
قیامی بیان کرد: اجرای صحیح نیات واقفان و جلب اعتماد عمومی جهت ایجاد وقف های جدید و به ویژه وقف برای حضرت فاطمه زهرا(س) جزو اهداف دیگر این مراسم است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با اشاره به اینکه ایجاد فضای فرهنگی و معنوی در تمام امامزادگان و بقاع متبرکه و بهره مندی از آنها جزو برنامه های اداره کل اوقاف است، گفت: ترویج فضائل و سیره فاطمی و معرفی شخصیت بانوی دو عالم و ترویج خطبه حضرت زهرا(س) و زیارتنامه فدکیه جزو برنامه هایی است که ما در این روز در بقاع متبرکه شاخص برگزار می کنیم.
قیامی اظهار کرد: 17 بقعه متبرکه نیز برای برگزاری مراسم شام غریبان آن حضرت پیش بینی شده است.

captcha