عزت امروز مسلمانان در جهان به برکت حضرت زهراست/ لزوم توجه به صله رحم جهت قوام جامعه
کد خبر: 3007549
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷
آیت‌الله ایمانی:

عزت امروز مسلمانان در جهان به برکت حضرت زهراست/ لزوم توجه به صله رحم جهت قوام جامعه

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در فارس مسافران نوروزی و هم‌استانی‌های خود را به حفظ حرمت ایام فاطمیه دعوت کرد و گفت: عزت امروز ما در جهان به برکت اهل بیت(ع) و آنچه اهل بیت(ع) دارند به برکت حضرت زهراست.

آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، در تبیین سفارشات و توصیه‌های خود به مردم فارس و میهمانان نوروزی آن، به تقارن ایام نوروز و فاطمیه اشاره کرد و گفت: این تقارن یک تکالیفی برای ما به عنوان شهروندان مسلمان ایجاد می‌کند و آن اینکه حرمت اهل بیت(ع) را نگه داریم و حرمت حضرت زهرا در ایام عزا حفظ کنیم.
وی افزود: همه چیز عالم به برکت و طفیل وجود حضرت زهراست لذا توجه به این نکته از سوی تمام خواهران و برادران اعم از عزیزان هم‌استانی و هم مسافران نوروزی ضروری است زیرا آنچه داریم از عزت، افتخار، آبرو و عظمت امروز در سطح جهان به برکت اهل بیت(ع) و آنچه اهل بیت(ع) دارند به برکت حضرت زهرا(س) است.

نوروز، ایام بهره‌برداری صحیح از تعطیلات است
آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه ایام نوروز ایام دید و بازدید و رفت و آمد و ارتباط با خویشان و فامیل با یکدیگر است، گفت: این ایام، زمان بهره‌برداری صحیح از تعطیلاتی است که در اختیار کارمندان و کارکنان و مردم ماست لذا کوشش کنیم که در این ایام ارتباطات ما با فامیل یک ارتباطات حسنه‌ای باشد.
امام جمعه شیراز با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم تا ارتباطات ما با دیگران بر اساس اصول اخلاقی باشد و این پیوندهای خانوادگی را محکم کنیم، افزود: هرقدر این ارتباطات محکم شود، جامعه نیز از استحکام بیشتری برخوردار است.

لزوم پرهیز از تشریفات در ارتباطات
وی، این پیوندها را پیوندهای ضروری و اصولی دانست که باید مورد توجه باشد و گفت: اگر ما به آینده مملکت و فردای کشورمان علاقه داریم که همه علاقه داریم باید مقداری از تشریفات کم کنیم؛ تشریفات چیز زائدی در زندگی مردم است و متأسفانه هزینه بالایی هم به خود اختصاص می‌دهد لذا ما باید بتوانیم این تشریفات را کم کنیم تا هم سرمایه خود را بالا برده و هم در ارتباط با دیگران نیز رسیدگی لازم را داشته باشیم و به خانواده‌هایی که نیازمندند توجه کنیم.
آیت‌الله ایمانی همچنین مردم را به پرهیز از گناه و معصیت در ایام عید دعوت و اظهار کرد:‌ عزیزان ما در ایام عید بدانند که گناه یک آثار سوئی در زندگی از خود به جا می‌گذارد یعنی نافرمانی خدا و نادیده گرفتن دستورات الهی خود بدترین عامل اتفاقات سوء در زندگی ماست لذا نباید اجازه دهیم که ارتباطات ما به گناه و فضای معصیت آلوده شود و روابط خانوادگی دوستان و صمیمیت‌ها در فضای آلوده گناه قرار گیرد و آثار سوئی از آن باقی بماند.

هم‌استانی‌ها و میهمانان نوروز را به پرهیز از گناه دعوت می‌کنم
منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: هم هم‌ استانی‌ها و هم مسافران نوروزی را سفارش می‌کنم که بدانند فضای گناه، فضای عاقبت‌بخیری نیست بلکه فضایی است که یک روز انسان را در دنیا گرفتار می‌کند و در آخرت نیز آثار خود را به جا می‌گذارد.

اشاره به ارائه خدمات و تسهیلات به مسافران نوروزی در فارس
وی در ادامه سخنان خود بر لزوم توجه و ارائه تسهیلات برای مسافران نوروزی استان فارس تأکید کرد و گفت: چند سال است که دفتر نماینده ولی فقیه به انضمام سایر نهادها و ارگان‌ها و سازمان‌ها، برنامه‌ریزی‌های عملیاتی و کاربردی در سطح استان، مراکز زیارتی، تاریخ و تفریحی داشته که اثربخش بوده است.
آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه از تجارب گذشته در برنامه‌ریزی‌های خود استفاده کردیم، گفت: تلاش کردیم تا امسال را بهتر از سال‌های گذشته برای ایام نوروز پیش‌بینی‌های لازم را داشته باشیم یعنی هم مسئولان امر خدمات رفاهی را خوب دنبال کنند که یک مسافر در رفاه و آسایش باشد و راهنمایی‌های لازم را داشته باشند و هم ما کوشش کنیم تا میزبانان خوبی برای میهمانان باشیم و هم در روابط عادی خود نیز وجدان خود را حاکم قرار داده و خداوند را قاضی کنیم که برخوردهای شایسته و مناسب در ایام نوروز داشته باشیم.

captcha