تمام نهضت‌های الهی و حقیقت‌گرا ملهم از رفتار صدیقه طاهره(س) هستند
کد خبر: 3035023
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷
بینازاده:

تمام نهضت‌های الهی و حقیقت‌گرا ملهم از رفتار صدیقه طاهره(س) هستند

گروه اجتماعی: مسئول نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت فارس حضرت زهرا(س) را شهیده راه دفاع از تمامیت دین خدا بعد از پیامبر(ص) دانست و گفت: نهضت‌های الهی و حقیقت گرا در طول این تاریخ به نحوی ملهم از رفتار آن حضرت هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرسول بینازاده، مسئول نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حضرت زهرا(س) را شهیده راه دفاع از تمامیت دین خدا بعد از پیامبر(ص) دانست و گفت: آن حضرت از آن روز تا به امروز راهی را پیش پای فرزندانش نهاد که همگان بر سر سفره‌اش نشسته‌اند به نحوی که جهان اسلام و نهضت‌های شکوهمند الهی و حقیقت گرا در طول این تاریخ به نحوی ملهم از رفتار شکوهمند صدیقه طاهره(س) هستند.

حضرت زهرا(س)؛ از بزرگترین حجت‌های الهی برای حقیقت‌جویان عالم
وی با اشاره به مناقب و نقش حضرت زهرا(س) در تاریخ اسلام تأکید کرد: وجود نازنین صدیقه طاهر(س) بدون تردید یکی از بزرگترین حجت‌های الهی در غاطبه حقیقت‌جویان عالم عموماً و پیامبر اسلام(ص) خصوصا و به طور خاص و اخص پیروان اهل بیت(ع) است.
وی افزود: شعار دادن، حرف زدن و ادعا کردن مشکل نیست ولی در عرصه‌های خوف و خطر آنجا که باید با همه وجود در عرصه دفاع از حق و جلوگیری از باطل ایستاد، مقاومت کرد و جان داد، در آنجا انسان‌های بزرگ مشخص می‌شوند.

آزمون‌های بزرگ زمینه‌هایی برای ایجاد الگو در طول تاریخ است
حجت‌الاسلام بینازاده، آزمون‌های بزرگ در طول تاریخ را زمینه‌هایی دانست برای اینکه انسان‌ها بزرگ خوش بدرخشند و عملکرد آنان تبدیل به الگویی برای همیشه تاریخ شود.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت فارس به بخش‌هایی از تاریخ اسلام اشاره و خاطرنشان کرد: بعد از رحلت پیامبر(ص) زمانه و زمینه به گونه‌ای رقم خورد که بسیاری از مشت‌ها باز شد و خیلی از ادعاهای دروغین برملا شد که باطنی ندارند و دروغ هستند؛ در آنجا که حق در محاق رفت و غربت سراغ حق و حقیقت آمد، قائمه حق، ستون عظیم ‌الشأن خیمه حق یعنی وجود نازنین سیدالاولیا امیرالمؤمنین علی(ع) مورد حمله تهاجم و قرار گرفت.

حمله به حضرت علی(ع)، هجمه به تمامیت دین خدا بود
وی با تأکید بر اینکه حمله به امیرالمؤمنین(ع) در واقع حمله به تمامیت دین خدا بود و غربت علی(ع) یعنی غربت حقیقت اسلام ابراز کرد: آن‌هایی که علی(ع) را تنها گذاشتند نه یک شخص بلکه تمامیت دین خدا را تنها گذاشتند و برای دستیابی به منافع  محدود دنیایی خودشان پا روی حق نهادند و سنت و وصیت پیامبر(ص) را نادیده گرفتند.
حجت‌الاسلام بینازاده عنوان کرد: آنجا یک دو راهی جدی بود که راهی به دنیا و دیگری به آخرت منتهی می‌شد و متأسفانه مانند همیشه غالباً آنجا هم دنیاپرستان غالب شدند. در چنین عرصه‌ای می‌بینیم دفاع از حق و تمامیت آن و همچنین ایستادگی در مقابل آنچه باطل بود، پرچم مبارزه را یک بانوی عظیم‌الشأن جلیل‌القدر داغدار شوهردار و دارای چند فرزند خردسال و در عین حامله به دست گرفت و یک تنه آمد و در صحنه دفاع از حق ایستاد و علم مبارزه را به دوش کشید.

حضرت زهرا(س)؛ سردار عظیم‌الشأن عرصه دفاع از تمامیت دین خدا
مسئول نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت فارس با بیان اینکه ما حضرت صدیقه طاهره(ع) را سردار عظیم‌الشأن و پر افتخار علم دوش عرصه‌ای می‌دانیم که در آن عرصه حق به شدت مورد هجمه قرار گرفت، افزود: در اینجا بانوی عظیم الشأن جان و جوانی خود را در طبق اخلاص نهاد و برای دفاع از حق و تمامیت دین خدا و دفاع از میراث عظیم‌الشأن پیامبر اسلام(ص) و خون شهدای صدر اسلام آمد و در صحنه ایستاد که به انحراف و کج‌روی، به پیامبر(ص) به معنای حقیقی پشت کردن و با شعار و ادعاهای دروغین خود را قانع کردن و حق را غریب گذاشتن، نه بگوید.
وی تأکید کرد: اینجاست که هر کسی وقتی عظمت آن صحنه و سردار عظیم‌الشأن را می‌بیند با توجه به اینکه سردار این صحنه یک بانوی عظیم‌الشأن پر افتخار است؛ کیست که قلبش نلرزد و هر کسی که ذره‌ای فهم، عاطفه و انصاف داشته باشد، در برابر شکوه عظمت چنین بانوی عظیم‌الشأن بزرگواری با همه وجود کمر تعظیم خم می‌کند.
حجت‌الاسلام بینازاده اظهار کرد: ما در برابر آن عظمت، جلالت و شکوه شخصیت و عظمت هدفدار حضرت زهرا(س) وقتی قرار می‌گیریم و مشاهده می‌کنیم که او نه با زبان سخن بلکه با زبان عمل، عزیزترین دارای خود یعنی جان و جوانی خود را در این صحنه آورد، حقیقتاً به خود می‌لرزیم.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت فارس به حدیثی از امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: بی جهت نیست که آن حضرت فرمود «ما حجت خدا بر شماییم و مادرمان حجت خدا بر ما». لذا حضرت صدیقه طاهره(س) حجت‌الله علی‌الحجج است.

captcha