تمسک جستن به قرآن راهکار مصون ماندن از گزند هجمه‌های فرهنگی است
کد خبر: 3135431
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳

تمسک جستن به قرآن راهکار مصون ماندن از گزند هجمه‌های فرهنگی است

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان گفت: قرآن دین اخلاق و زندگی است و با تمسک جستن به این ریسمان الهی می‌توان از گزند هجمه‌های فرهنگی مصون ماند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، لیلا آژیر، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان در محفل انسی با قرآن به مناسبت گرامیداشت روز زن امروز، ۲۴ فروردین ماه با حضور بانوان قرآنی استان در مجتمع فرهنگی – هنری فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: هجمه‌های دینی و اسلام ستیزی دشمنان در جامعه امروز بیداد می‌کند که پناه بردن به قرآن بزرگترین چراغ هدایت برای مسلمانان است.
وی گرایش به اجتماع و گروه را امری ذاتی و فطری انسان عنوان کرد و افزود: برگزاری محفل انسی با قرآن برای دور هم بودن و بهره‌مندی از کلام وحی نعمت بزرگی است که نصیب هر کسی نمی‌شود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان با اشاره به آسیب‌های اجتماعی و روحی و روانی پیش روی بانوان بیان کرد: انس گرفتن با قرآن و پیروی از دستورات اسلام ناب محمدی باعث کم شدن مشکلات و معضلات اجتماعی و روانی بانوان می شود.
وی با بیان اینکه اسلام تفاوتی بین زن و مرد قائل نشده است و نگاهش به بشر انسانی است، عنوان کرد: قرآن دین اخلاق و زندگی است و با تمسک جستن به این ریسمان الهی می‌توان از گزند هجمه‌های فرهنگی مصون ماند.
آژیر با اعلام اینکه جایگاهی که اسلام به زن می‌دهد زن غربی ندارد، اعلام کرد: حضرت فاطمه(سلام الله علیها) جایگاه سیاسی داشت و این نشان از جایگاهی است که اسلام برای زنان قائل شده است و نقش زن در اسلام نقش حاشیه‌ایی نیست.
وی عفاف را حجاب درونی عنوان کرد و افزود: حجاب پوشش ظاهری برای پوشش درونی است و به زنان اجازه می دهد راحت تر در جامعه فعالیت کنند و مشارکت بیشتری در عرصه‌های اجتماعی داشته باشند.
یادآور می‌شود، در ادامه این مراسم آیاتی چند از کلام الله مجید توسط بانوان قرائت و تعدادی از کودکان به اجرای برنامه قرآنی پرداختند و در خاتمه نیز از مربیان قرآنی فعال در سطح مراکز و مؤسسات قرآنی استان تقدیر شد.

captcha