«صبر استراتژیک»؛ رویکرد مترقی انصارالله در برابر آل‌سعود/ عربستان غافل از واقعیات منطقه
کد خبر: 3172322
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵
فلاحت‌پیشه مطرح کرد:

«صبر استراتژیک»؛ رویکرد مترقی انصارالله در برابر آل‌سعود/ عربستان غافل از واقعیات منطقه

گروه سیاسی: یک کارشناس مسائل سیاسی معتقد است، انصارالله با اتخاذ سیاست «صبر استراتژیک» در برابر هجمه‌های آل سعود مترقی عمل کرده و مانع از افزایش برادرکشی در میان مسلمانان شده است.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، با بیان اینکه ذهن و فکر مقامات سعودی در دوران قرون وسطی قفل شده است، اظهار کرد: سیاست‌ها و اندیشه‌هایی که امروز آل سعود در پیش گرفته بر اساس تفکرات قرون وسطایی است که در این دوره جواب نمی‌دهد به همین دلیل است که با استفاده از ابزار زور می‌خواهند ملتی را وادار به دست کشیدن از حقوق خود کنند که این غیر ممکن است.
وی افزود: بعضاً دیده‌ایم که آمریکا نیز که اقداماتی علیه برخی کشورها انجام می‌داد و سعی داشت در نظام سیاسی کشور آن را تغییر دهد نه اینکه به جنگ اراده یک ملت برود و همواره ابا داشت که با اراده ملت‌ها مواجه شود و هرگاه این مواجهه نیز شکل گرفت، آمریکا در برابر اراده ملت‌ها شکست خورد چه برسد به عربستان که از لحاظ امنیتی و ثبات سیاسی اصالت و استقلال ندارد و امنیتش وابسته به دیگر عوامل خارجی از جمله قیمت نفت است.

افزایش آمار کشته‌ها تنها دستاورد آل سعود در یمن
این کارشناس مسائل سیاسی گفت: چنین شرایطی از سوی آل سعود در یمن به کار گرفته شده است و همانطور که با بحرین برخورد کردند که باعث شد به قهقرا پیش برود و روی خوش به خود نبیند، در یمن نیز بدتر از آن شرایط را به وجود آوردند و تنها دستاوردی که داشتند افزایش آمار کشته‌های زنان، کودکان و مردان بیگناهی است که در اثر حملات عربستان به شهادت رسیدند.

اوضاع بین‌المللی به تدریج روی خشن خود را به عربستان نشان خواهد داد
فلاحت‌پیشه با بیان اینکه اوضاع بین‌المللی به تدریج روی خشن خود را به عربستان نشان خواهد داد، گفت: آل سعود طی این مدت اولین ضربه‌ای که خورد مقاومت مردم یمن بود؛ ضربه دیگری که سعودی‌ها دریافت کردند عدم همراهی برخی کشورهای اسلامی از جمله پاکستان بود که به دلیل عدم موافقت مجلس اجازه دخالت در امور یمن را نیافت.
نماینده سابق مجلس افزود: مصر نیز به عنوان دولت نزدیک به عربستان، رسماً اعلام کرده است که رفع مشکلات یمن نیازمند راه حل سیاسی است.
فلاحت‌پیشه با اشاره به مواضع ترکیه در قبال یمن گفت: ترکیه نیز دچار حماقت عربستان نشد و در شرایطی که عربستان درگیر جنگ شده، ترکیه سعی می‌کند دیپلماسی خود را در منطقه تقویت کند.
این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: این واقعیات زمانه است که عربستان از درک آن غافل شده است؛ آل سعود همواره تصور می‌کرد که در دنیا به عنوان بازیگری با قدرت چانه‌زنی بالا به شمار می‌رود، اما امروز مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی روی دیگری به عربستان نشان داده است.

ادعای کذب سعودی‌ها درباره احتمال حمله به حرمین شریفین
وی با اشاره به تبلیغات سوء آل سعود علیه انصارالله مبنی بر تلاش برای حمله و تخریب حرمین شریفین گفت: کسی ادعای سعودی‌ها را باور نمی‌کند؛ چرا که یمن درگیر مسائل داخلی خود است؛ حتی اگر بپذیریم در داخل یمن گروه القاعده و همفکران داعش فعالیت می‌کنند، می‌دانیم کسانی هستند که علیه مردم یمن اقدام می‌کنند و مرتبطین با سعودی‌ها هستند.
فلاحت‌پیشه همچنین در مورد «صبر استراتژیک» انصارالله در قبال حملات سعودی‌ها گفت: من معتقدم یمنی‌ها در مقابل هجمه عربستان مترقی عمل می‌کنند؛ آنها سعی می‌کنند برادرکشی راه نیندازند تا اقدامات سعودی‌ها هم در دنیا و هم در داخل عربستان از سوی طیف‌های مخالف محکوم شود.

captcha