دانشگاه‌ها به سمت انرژی‌های نو حرکت کنند
کد خبر: 3269141
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷
معاون پژوهشی وزیر علوم:

دانشگاه‌ها به سمت انرژی‌های نو حرکت کنند

گروه دانشگاه: دانشگاه‌ها باید به سمت انرژی‌های نو حرکت کنند و باید مراکز علمی و فناوری را برای تحقق سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه علم و فناوری در کنار دانشگاه‌ها فعال‌تر کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، وحید احمدی، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم 17 اردیبهشت در مراسم افتتاح گالری انرژی‌های نو در موزه علوم و فناوری وزارت علوم اظهار کرد: امروزه در دنیا دانشگاه‌ها و مراکز علمی تنها بازیگران عرصه علم و فناوری نیستند بلکه مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری و موزه‌های علوم و فناوری نیز نقش بسزایی را در این حوزه ایفا می‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر در کلاس‌های درس دانشگاهی اکثراً روحیه رسمی و کلاسیک وجود دارد به همین دلیل ممکن است دانشجویان توجه و انگیزه کافی برای فراگیری علم را نداشته باشند ولی حضور دانشجویان دراین نوع موزه‌ها و پارک‌های علم و فناوری می‌تواند انگیزه مضاعفی برای فعالیت هر چه بیشتر در انجام امور پژوهشی و تولید علم در آنان ایجاد کند.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم ادامه داد: با وجود اینکه ایجاد موزه علوم و فناوری به عهده وزارت علوم است اما از آنجا که این موزه یک مرکز ملی محسوب می‌شود، برای توسعه و گسترش آن همکاری سایر دستگاه‌ها ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

احمدی در پایان اعلام کرد: در حال حاضر تقاضای بسیاری از سایر استان‌ها برای ایجاد شعب این مرکز وجود دارد که باید در این زمینه سایر دستگاه‌ها همکاری لازم را داشته باشند.

captcha