زمینه‎‎سازی برای حضور بانوان در مسابقات بین‎المللی قرآن/ تخصیص بودجه ویژه به نیروهای مسلح
کد خبر: 3300786
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴
لاله افتخاری عنوان کرد:

زمینه‎‎سازی برای حضور بانوان در مسابقات بین‎المللی قرآن/ تخصیص بودجه ویژه به نیروهای مسلح

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس شورای اسلامی در حال تدوین طرح حضور بانوان در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم هستیم.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا)، لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی صبح امروز، 24 اردیبهشت‎ماه، در مراسم اختتامیه دهمین دوره مسابقات قرآن کریم  بانوان شاغل  نیروهای مسلح که با حضور سردار زاده کمند، جانشین معاون هماهنگ‌کننده ناجا و حجت‌الاسلام بهرامی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا در ساختمان اصلی سازمان عقیدتی سیاسی ناجا برگزارشد، طی سخنانی گفت: شهادت امام موسی کاظم(ع) را به حضور حاضرین تسلیت و فرارسیدن مبعث پیامبر اکرم (ص) را تبریک عرض می‌کنم.

وی در ادامه با بیان اینکه سی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم  از 25 اردیبهشت‌ماه با حضور نمایندگانی از 75 کشور جهان  برپا می‌شود، بیان کرد:  فراکسیون قرآن مجلس در حال تدوین طرحی است که در راستای آن حضور بانوان با رعایت ملزومات و چهارچوب‌ها در رشته‌های بلامانع، انجام شود تا مقام و ارزش بانوان در نظام جمهوری اسلامی آن طور که شایسته است به جهانیان نمایان شود.

وی با اشاره به فرارسیدن مبعث پیامبر اکرم(ص)، بیان کرد: هدف  خداوند از بعثت محمد(ص)، هدایت انسان بوده است، البته  در ابتدای امر خداوند پیامبر درونی را درانسان آفرید و سپس برای زدودن تاریکی‌هایی که از بیرون به درون انسان رخنه کرد، پیامبر را فرستاد تا آن زنگارها را پاک کند.

افتخاری بابیان اینکه در آیات شریف قرآن کریم، بارها به کامل شدن رسالت پیامبران پیشین با مبعوث  شدن پیامبر اکرم(ص) اشاره شده است، تصریح کرد: در برابر این رسالت عظیم، انسان همواره وظایفی دارد که به این منظور باید با برنامه‌ریزی‌ها و ویژگی‌هایی که در درون انسان ایجاد می‌شود، بتوانیم  به رسالت مهم مبعث پایبند باشیم واین دستور را نهادینه کنیم.
   
افتخاری افزود: پیامبر اکرم(ص) با قرآن کریم در 27 رجب مبعوث شد و این قرآن به عنوان راهنما، هدف خداوند است که با محمد رسول الله (ص) محشور شد.

پیامبر، قرآن مجسم بودند

رئیس فراکسیون قرآن مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: به منظور راهیابی قرآن کریم در زندگی افراد، باید برنامه ریزی صورت گیرد، همانطور که در کلام امام جعفر صادق (ع)، پیامبر(ص) اسلام، قرآن مجسم بود و همچنین در کلام یکی از همسران پیامبر(ص)، قرآن در زندگی پیامبر نمایان بود، باید با برکات قرآن کریم؛ نگاه دیگران را قرآنی کرد و آنان را به سمت این نور الهی جذب  و همواره کردار و رفتار نیکو داشت و در تعلیم و تعلم همواره به ایات قرآتن توجه کرد.

ترکش هایی به جامعه اسلامی از سوی شبکه‌های اجتماعی

لاله افتخاری در ادامه به حقوق و مسئولیت‌های زنان در جوامع پرداخت و بیان کرد: در تصمیم گیری‌های مربوط به زنان در مجلس شورای اسلامی، گاها مباحثی مطرح می‌شد، مبنی بر اینکه برخی از مسئولیت‌ها ویژه زنان است و حقوقی در قانون اسلامی به این منظور برای آنان تعیین صورت می‌گرفت.

وی در ادامه به مسئله  فمنیسم در کشورهای غربی اشاره کرد و افزود: فمنیسم، در نگاه های اول و اوایل ظهور، بخشی از یک رشته پژوهش‌هایی درباره زنان بود که به طور ضمنی یا رسمی نظام فکری گسترده و عامی را درباره ویژگی های بنیادی زندگی اجتماعی و تجربه انسانی از چشم انداز یک زن ارائه می‌داد که این منطقی نبود و البته در کنار این مسئله حقوق مردان از بین رفت که این منجر به فروپاشی خانواده ها در کشورهای غربی شد.

افتخاری ادامه داد: متاسفانه در کشور ما، ترکش‌هایی از سوی شبکه‌های اجتماعی، ماهواره، اینترنت و افراد مبتلا به هجمه‌های غیر فرهنگی را شاهد هستیم که  می‌تواند گام به گام به سقوط  منجر شود و همانطور که خداوند در قران کریم بارها به حملات شیطان  در انحراف انسان اشاره کرده است که شیطان گام های بلند برای سقوط انسان بر نمی دارد، بلکه همواره گام به گام قدم بر می‌دارد.

رئیس فراکسیون قرآن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانوان قرآنی در حفظ خانواده و کمک رساندن به افرادی که در حال سقوط هستند، وظیفه سنگینی برعهده دارند، بیان کرد: کسانی که از گردونه هستی خداوند به حاشیه رانده شده اند، آسیب دیدگانی هستند که باید دست آنان را گرفت  که این وظیفه سنگین بر عهده بانوان قرآنی است که فرهنگ اسلامی را به ظهور برسانند و همانطور که مقام معظم رهبری بیان کردند، سبک زندگی اسلامی ایرانی باید در جامعه رواج یابد که در این راستا، نقش بانوان قرآنی پر رنگ تر است و با رسالت و شرح وظایفی که در خود ایجاد می کنیم، میتوان دولت جهانی قرآن را بوجود آورد که همواره قرآن را به همدیگر آموزش دهیم.

وی با اشاره به ضرورت آشنایی با آیات شریفه قرآن کریم اظهار کرد: اگر  به دلایلی حفظ قرآن کریم مشکل است، به نوعی حداقل به آیات  قرآن مجید اشراف باشد که بتواند این قرآن در تاریکی چراغ راه قرار گیرد.

نقش بانوان در مقابله با جنگ نرم

لاله افتخاری بابیان اینکه در جنگ نظامی همواره آقایان در صحنه حضور دارند، تصریح کرد: در مقابله با جنگ نرم، بانوان بالاترین تاثیرگذاری را دارند  که می‌توانند بسیار پر رنگ تر از همیشه در صحنه حاضر شوند و با قرآنی که درروحشان دارند، لحظه به لحظه در برابر تهاجمات فرهنگی با مقاومت ایستادگی کنند و دیگران که در خطر هستند را همواره هدایت کنند.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی  در ادامه به ناموفق بودن الگوهای اول و دوم در عرصه جهانی  اشاره کرد و افزود: امروز دنیا تشنه الگوی سوم است؛ الگوهای پیشین نه در مسائل سیاسی، نه در اقتصادی، نه در دانش‌افزایی و ... موفق نبود و بی فایده راه خود را تا این زمان پیش برده است.

وی  افزود: حرکت فمنیسم هم نتوانست رضایت بزرگان غربی را جلب کند و بی فایده بود و امروز شاهد نارضایتی بانوان و اقایان و حتی فرزندان غربیان از الگوهای گذشته هستم.

وی با اشاره به اینکه غربیان به دنبال الگوی سوم برگرفته از اسلام، قرآن و فطرت هستند، گفت: بزرگان جهان غرب در حال حاضر به  دنبال الگوی سوم هستند، که الگوی فطرت و قرآن است و نمومنه آن را در بانوانی مانند حضرت زینب(س) و فاطمه زهرا(س) و دیگر زنان بزرگ اسلامی می‌جویند و بانوان قرآنی و فعالان در این عرصه می‌توانند الگو و الهام بخش غربیان باشید و همواره از بانوان قرآنی ایرانی یاد شود که در این راستا رسالت بزرگی بر عهده امان است.

تخصیص جایگاه ویژه به نیروهای مسلح

لاله افتخاری در ادامه به فعالیت‌های فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود:  فراکسیون به اندازه توان تلاش‌هایی را در امر قرآن داشته است اما رضایت کننده نیست و در کمیته اولویت و تخصیص بودجه، به منظور رسالت عظیم نیروهای مسلح، جایگاه ویژه ای را در ردیف بودجه به این دستگاه قرار داده ایم و همچنین بودجه های کلان و خاصی را بر اساس ضرورت جامعه برای دستگاه های مختلف تعیین کرده ایم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم بانوان قرآنی ما در برابر ناتوی فرهنگی و هجمه های آنان ایستادگی کنند و این آثار را کمرنگ و خنثی کنند.

captcha