همایش نکوداشت آیت‌الله بهجت(ره) در دانشگاه آزاد رشت برگزار می‌شود
کد خبر: 3305939
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱
۵ خرداد؛

همایش نکوداشت آیت‌الله بهجت(ره) در دانشگاه آزاد رشت برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: همایش نکوداشت آیت‌الله بهجت با حضور شخصیت‌های برجسته کشوری و استانی سه‌شنبه، ۵ خردادماه با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت، در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد رشت برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، علیرضا امیرتیموری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت امروز، 30 اردیبشهت در نشست هماهنگی برگزاری نخستین همایش نکوداشت حضرت آیت‌الله‌العظمی بهجت فومنی(ره) که در دفتر ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد، با گرامیداشت فرارسیدن سالروز وفات آیت‌الله بهجت، اظهار کرد: این مرجع عالیقدر جهان تشیع، معلم بزرگ اخلاق و عرفان بود و تقوی و خودسازی این عبد صالح خدا، الگوی ارزشمند برای ما است.

وی ساده‌زیستی، پرهیز از تجملات، تواضع و فروتنی، زهد و تقوی را از ویژگی‌های بارز ایشان عنوان کرد و افزود: آیت‌الله‌العظمی بهجت با وجود اینکه یک عارف کامل و عالم عامل بودند، اما نسبت به مسائل کلان سیاسی کشور نیز حساس بودند.

دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان از آیت‌الله بهجت به عنوان شخصیت علمی و عرفانی جهان تشیع یاد کرد و گفت: این عالم جهان تشیع، خدمات ارزنده‌ای به جهان اسلام کرده است و برگزاری مراسم گرامیداشت برای چنین عالمی بر توسعه علمی، فرهنگی و عرفانی جامعه تأثیرگذار خواهد بود.

رئیس همایش نکوداشت آیت‌الله بهجت فومنی خاطرنشان کرد: امیدوارم با برگزاری همایش نکوداشت و فعالیت های علمی و پژوهشی درخور شأن ایشان و با ارائه آن گنجینه‌ ناب به نسل جوان، در ثواب شریک و مورد شفاعت وی در دنیا و آخرت قرار گیریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی میرابراهیمی، معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در ادامه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی ایران، حضرت آیت‌الله بهجت فومنی(ره) را افتخار عالم اسلام دانست و تصریح کرد: این مرجع عالیقدر جهان اسلام در طول عمر با برکت و عظمت خود به درجات بالایی از بندگی و عبودیت و سیر و سلوک واقعی رسیده بود و باور به خدا در سراسر زندگی هویدا بود.

دبیر علمی همایش نکوداشت آیت‌الله بهجت همچنین افزود: آیت‌الله بهجت فومنی(ره) پیوسته در سخنانشان بر ضرورت تبیین ارزش‌های اسلامی و اخلاقی و پاسداری از آنها تأکید داشتند. ایشان نمونه انسانی بود که برای این امتحان آماده شد و از کودکی با عبادت و ذکر و پرهیز از محرمات راه را به درستی طی کرد.

این کارشناس دینی با اشاره به ویژگی‌های بارز اخلاقی و اعتقادی این عالم بزرگ و جلیل‌القدر، افزود: باید مراسم نکوداشت این عالم بزرگوار که همایشی علمی و پژوهشی خواهد بود، به گونه‌ای برگزار شود تا عظمت ایشان حفظ شود.

مظاهر زمانی، معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت نیز در این نشست، با برشمردن برنامه‌های این همایش، گفت: همایش نکوداشت حضرت آیت‌الله بهجت با حضور شخصیت‌های برجسته کشوری و استانی سه‌شنبه، ۵ خردادماه جاری با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت، در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: رونمایی از دو عنوان کتاب، رونمایی از سرود فاخر و ویژه درخصوص حضرت آیت‌الله بهجت و ارائه مقالات برگزیده از برنامه‌های این همایش است.

گفتنی است، از آیت‌الله بجهت، استاد بزرگ عرفان و اخلاق تالیفاتی از جمله یک دوره کامل اصول، حاشیه بر مکاسب شیخ انصاری(ره) و تکمیل آن تا آخر مباحث مربوط به مکاسب و متاجر، دوره کامل طهارت، دوره کامل کتاب صلاه، دوره کامل کتاب زکات، دوره کامل کتاب خمس و حج، حاشیه بر کتاب ذخیره‌العباد مرحوم شیخ محمدحسین غروی و چندین مجله و تقریبا یک دوره فقه فارسی به یادگار مانده است.

captcha