دانشگاهیان به دنبال عرفان ناب بهجتی باشند
کد خبر: 3306934
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱

دانشگاهیان به دنبال عرفان ناب بهجتی باشند

گروه اجتماعی: مدیر حوزه های علمیه گیلان با تاکید براینکه جوانان به ویژه دانشگاهیان به دنبال عرفان ناب بهجتی باشند، گفت: حضرت آیت الله بهجت(ره) در بعد علمی، فقهی و اصولی شخصیت کم نظیری هستند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد لاکانی، مدیر حوزه های علمیه گیلان در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، در حاشیه برگزاری همایش ملی «بهجت فقیهان» که روز گذشته، 2 خرداد به همت جهاد دانشگاهی استان گیلان برگزار شد، با اشاره به اهمیت برگزاری این مراسم  در شناخت عالم ربانی آیت الله بهجت اظهار کرد: برگزاری این همایش‌ها و مراسم در سراسر کشور به شناساندن درست حضرت آیت  الله بهجت نقش آفرینی می کند.

وی با بیان اینکه نسل جوان امروز خیلی با ابعاد شخصیتی و رفتاری آیت الله بهجت آشنایی ندارد، افزود: این جلسات موجب می شود همه آحاد جامعه اعم از نسل جوان و نوجوان ابعاد مختلف زندگانی حضرت آیت الله بهجت را بشناسند و ایشان را به عنوان الگوی خود در زندگی قرار دهند.

حجت الاسلام لاکانی با بیان اینکه  آنچه بیشتر از سایر ابعاد ایشان مطرح است بعد عرفانی و اخلاقی آیت الله بهجت می باشد که نمود بسیاری دارد، تصریح کرد: حضرت آیت الله بهجت(ره) در بعد علمی، فقهی و اصولی شخصیت کم نظیری هستند.

مدیر حوزه های علمیه گیلان تصریح کرد: جوانان باید بدانند که آیت الله بهجت از نظر علمی جایگاه والایی در جهان اسلام دارند و خودشان را با ایشان منطبق کنند و این عالم ربانی را بعنوان الگویی برجسته در علم آموزی، رشد و تعالی علمی، اخلاقی و عرفانی در زندگی خود قرار دهند و با استفاده از این ظرفیت غنی سعادت خود را در دنیا و آخرت تامین نمایند.

وی با اشاره به اینکه زندگی آیت‌الله بهجت می‌تواند الگوی عملی شود، یادآور شد: عالم برجسته ای همچون آیت الله بهجت(ره) یک انسان جامع و کامل به تمام معنا بودند که برای همه ادوار می تواند الگو قرار گیرد.

مدیر حوزه های علمیه گیلان با تأکید براینکه جوانان به ویژه دانشگاهیان به دنبال عرفان ناب بهجتی باشند، گفت: متأسفانه در دنیای امروزی عرفان های نوظهور و دروغین تبلیغات بسیاری می شوند و به دنبال فریب جوانان ما هستند؛ لذا اگر جوانان به دنبال عرفان ناب بهجتی باشند فریب نقشه های دروغین دشمنان را نمی خورند.

captcha