مقام معظم رهبری به هیئت مذاکره‌کننده ایرانی اعتماد کامل دارند
کد خبر: 3308992
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲
آیت‌الله عاملی:

مقام معظم رهبری به هیئت مذاکره‌کننده ایرانی اعتماد کامل دارند

گروه سیاسی: نماینده ولی‌فقیه در اردبیل با بیان اینکه مقام معظم رهبری به هیئت مذاکره کننده ایرانی وثوق کامل دارند، تصریح کرد: آنها نیز به عنوان فرزندان حضرت امام و انقلاب و مقلدین مقام معظم رهبری با درایت تمام از حقوق حقّه ملت ما دفاع می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل دیروز، هشتم خردادماه در خطبه‌های نماز جمعه شهر اردبیل با تبریک ولادت خاتم الاوصیا(عج)، اهالی را به عبادت بزرگ انتظار و به آمادگی بیشتر جهت حضور در رکاب حضرت ولـی عصر(عج) دعوت کرد.
نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل با اشاره به روز سربازان گمنام امام زمان(عج)، گفت: نیروهای اطلاعاتی کشور، قلعه عظیم امنیتی برای کشور و ملت هستند و بدون اینکه اعلام و تبلیغ نمایند، خطرهای بسیار بزرگ امنیتی را که هرکدام ممکن است کل کشور را در مخاطره جدی قرار دهد، خنثی و دفع می کنند.
وی افزود: ترفندهای امنیتی علیه ایران اسلامی، بسیار وسیع و پیچیده است و در این باب، دشمن سرمایه گذاری‌های هنگفتی انجام داده است، تا کشور با بحران‌های غیرقابل مهار در عرصه‌های مختلف مواجه شود، که این توطئه‌ها توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) کشف و خنثی شده و علاوه بر آن با نفوذ و ضربه به کانون‌های توطئه، کشور اسلامی را در ناامن‌ترین نقطه جهان در امنیت کامل قرار داده اند.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقطه اصلی اختلاف در تنظیم توافق هسته‌ای که مطالبه بازرسی بی‌حد و مرز و مصاحبه از دانشمندان هسته‌ای است، تصریح کرد: اینگونه بازرسی‌ها، هیبت ما را در چشم دشمن از بین برده و اسرار نظامی ما را که به منزله ناموس کشور است، در اختیار دشمن قرار می دهد و آنها را برای حمله، جری و برای انجام تحریم‌های شکننده و فلج کننده، بیشتر قادر می کند.
عاملی لزوم مصاحبه بیگانگان با دانشمندان هسته‌ای را دارای این پیام دانست که شما نباید سهمی از دانش استراتژیک داشته باشید واین بزرگترین اهانت به ملت ماست.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با بیان اینکه بیگانگان لیستی از دانشمندان هسته ای را داده و خواستار مصاحبه با آنها شده‌اند، خاطرنشان کرد: ملت ما می‌پرسد که آنها چگونه به جزئیات دانشمندان هسته‌ای ما دست پیدا کرده‌اند؟ و آیا این جز از طریق خیانت آژانس هسته‌ای نیست؟ و آیا این را نمی رساند که بازرسان آژانس جاسوسان حرفه‌ای سیا و موساد و سرویس‌های جاسوسی اروپا هستند؟ در آن صورت ملت حق دارد سؤال کند که آژانس چگونه در این توافق هسته ای، حکم قرار داده شده است؟
امام جمعه اردبیل ایجاد وثوق کامل به 1 + 5 توسط ایران را حق کاملا طبیعی آنها دانست و افزود: ایجاد وثوق، لزوما با حاکم کردن آنها بر اسرار استراتژیک کشور نیست.
نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل با بیان اینکه مقام معظم رهبری به هیأت مذاکره کننده ایرانی وثوق کامل دارند، تصریح کرد: آنها نیز به عنوان فرزندان حضرت امام و انقلاب و مقلدین مقام معظم رهبری با درایت تمام از حقوق حقّه ملت ما دفاع می کنند.
عاملی اضافه کرد: هیات مذاکره کننده ایرانی باید مورد حمایت باشند و از طرفی آنها نیز وظیفه دارند با شفاف سازی کامل، همه ملت را با خود همراه سازند.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه‌ها با انتقاد شدید از اهانت صورت گرفته در کشور آذربایجان نسبت به شاه اسماعیل صفوی، گفت: منقوش کردن شیشه‌های مشروب با نقش شاه اسماعیل صفوی، اهانت به ایران و مخصوصاً اردبیل است.
امام جمعه اردبیل در تبیین علت این اهانت و اهانت‌های مشابه آن که در این اواخر نسبت به شاه اسماعیل صفوی از طرف جمهوری آذربایجان صورت گرفته است، تصریح کرد: آنها بعد از مصادره شاه اسماعیل به عنوان مؤسس برای تاریخ موهوم خودشان، متوجه شده اند که شاه اسماعیل اولاً بنیانگذار حکومت دینی است؛ ثانیاً اندیشه او بر پایه قرآن و فکر اهل بیت(ع) بوده و این با قوم گرایی نمی سازد؛ ثالثاً متوجه شده اند که اصلی ترین همت شاه اسماعیل، یکپارچه کردن ایران بوده و معتقد بوده که نباید یک وجب خاک ایران از ایران جدا شود و در طول هفت سال توانسته ایران یکپارچه را بر پایه حکومت شیعی تشکیل دهد و این با جدایی از ایران نمی سازد و کسانیکه جدا شده‌اند، باید با مؤسس کردن شاه اسماعیل برای تاریخ خود، خود را با او هماهنگ سازند.

captcha