دومین مرکز صیانت از خانواده شیراز راه‌اندازی می‌شود/ لزوم پیاده‌سازی دیدگاه قرآن در حوزه فرهنگ
کد خبر: 3311340
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲
سقاچی:

دومین مرکز صیانت از خانواده شیراز راه‌اندازی می‌شود/ لزوم پیاده‌سازی دیدگاه قرآن در حوزه فرهنگ

گروه اجتماعی: مدیرعامل سازمان فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری شیراز گفت: دومین مرکز صیانت از خانواده با همکاری شهرداری منطقه ۶ به زودی در بوستان امام رضا(ع) گلدشت معالی‌آباد شیراز راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سقاچی، مدیرعامل سازمان فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری شیراز امروز، 16 خرداد‌ماه در نشست مشترک مشاورین و کارشناسان آموزش فرهنگ شهروندی و مراکز صیانت از خانواده سازمان فرهنگی گفت: دومین مرکز صیانت از خانواده با همکاری شهرداری منطقه 6 به زودی در بوستان امام رضا(ع) گلدشت معالی‌آباد شیراز راه‌اندازی می‌شود.
وی با بیان اینکه به منظور ارائه خدمات مشاوره‌ای به شهروندان و نیز کاهش آسیب‌های اجتماعی این مرکز به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: توجه به مسائل اجتماعی و سرمایه‌گذاری در این زمینه بسیار موثر است و باید سبک زندگی مردم، سبک دینی و اسلامی باشد و فضای خانواده و اجتماع رنگ خدایی به خود گیرد که مشاورین می‌توانند با ارائه مشاوره صحیح گام‌های مؤثری در این راستا بردارند.
سقاچی عنوان کرد: ما تلاش داریم در حوزه فرهنگی نیز دیدگاه بزرگان دین و ائمه اطهار(ع) را پیاده کنیم که مهم‌ترین آن توجه به دیدگاه‌های قرآن کریم است.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری شیراز ادامه داد: متأسفانه آلودگی‏‌های ضد فرهنگی موجود در اماکن عمومی، تفریحی و بوستان‌ها نگرانی‌هایی را جهت شهروندان به وجود آورده و این در حالی است که باید فضای جامعه به گونه‌ای باشد که احساس امنیت و آرامش را در مردم افزایش دهیم نه اینکه به نگرانی‌های آن‌ها افزوده شود.
وی تصریح کرد: شهرداری شیراز بوستان‌ها و اماکن تفریحی را با هزینه‌های بالا ایجاده کرده است تا خانواده‌ها پس از سپری کردن یک هفته پر کار روز تعطیل را در کنار خانواده برای استراحت به این اماکن مراجعه کنند اما وجود بعضی اراذل واوباش ومزاحمین استفاده از این امکان را از مردم سلب کرده است.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری شیراز یادآور شد: بحث آموزش شهروندی در راستای سبک زندگی اسلامی یکی از وظایف شهرداری وسازمان فرهنگی است که برگزاری کلاس‌های آموزشی و مشاوره‌ای در فرهنگسراها، خانه‌های محلات و مراکز مشاوره از جمله این اقدامات است.
وی انجام فعالیت‌های مقطعی و زودگذر را در تغییر سبک زندگی مردم بی‌تأثیر دانست و گفت: امروزه همه ما در جامعه فقط نقش طراح و گوینده را داریم و تنها از مشکلات دم میزنیم و صحبت می‌کنیم اما هیچ کار اساسی و زیربنایی انجام نمی‌دهیم و تا زمانی که کارها مقطعی باشند فایده‌ای نخواهد داشت.
سقاچی بیان کرد: راه‌اندازی مراکز صیانت یکی از کارهای زیربنایی است که توسط این سازمان انجام شده و به زودی نیز دو مرکز صیانت دیگر هم به آن‌ها اضافه خواهد شد.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری شیراز، تشکیل خانه محله را در محلات آسیب‌پذیر شهر از دیگر اقدامات مهم عنوان کرد و گفت: باید با جدیت بیشتر در محلات آسیب‌پذیر سرمایه‌گذاری کنیم و به مسائل اجتماعی توجه ویژه داشته باشیم.
وی، وجود بیکاری و فقر را مهم‌ترین عامل ایجاد فساد و آسیب‌پذیری اجتماعی دانست و گفت: درصد بالایی از جوانان به دلیل بیکاری در خیابان‌ها پرسه می‌زنند و هر لحظه امکان لغزش و گرایش به ناهنجاری‌های اجتماعی در آن‌ها وجود دارد.
بنابراین گزارش، سکینه حق‌نجات، سرپرست معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری شیراز نیز در ادامه هدف از تشکیل این نشست را تبادل نظر بین مشاورین و کارشناسان آموزش فرهنگ شهروندی پیرامون ارتقای اهداف مشاوره‌ای و آموزش‌های شهروندی را عنوان کرد.
حق‌نجات افزود: یکی از نکات مهم و قابل توجه در این جلسه تعامل بین دادگستری و مراکز مشاوره خانواده سازمان فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری است که نتیجه این تعاملات کاهش 30 درصدی پرونده‌های ارجاعی به مراکز و انصراف زوجین از طلاق بوده است.
وی تصریح کرد: ما تلاش داریم با ارائه مشاوره به جوانان قبل از ازدواج، حین ازدواج و مشاوره به خانواده‌ها پیرامون مسائل تربیتی جوانان و نوجوانان در راستای انسجام خانواده‌ها گام‌های موثری برداریم.
حق‌نجات بیان کرد: کارشناسان و مشاوران ما تلاش دارند با حضور مستمر در حواشی شهر نسبت به شناخت مشکلات حاشی‌های شهروندان اقدام کرده و راه حل‌های مناسبی در این زمینه به مردم ارائه دهند.
وی گفت: همچنین کارشناسان با حضور در باغات تحت پوشش شهرداری با آموزش فرهنگ شهروندی و نهادینه کردن این فرهنگ در بین مردم، اقدامات تخصصی خواهند داشت.

captcha