«شریفی‌زاده» رتبه دوم مسابقات بین‌المللی قرآن بنگلادش را کسب کرد
کد خبر: 3312423
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱

«شریفی‌زاده» رتبه دوم مسابقات بین‌المللی قرآن بنگلادش را کسب کرد

شعب خارجی: امیرحسین شریفی‌زاده، دانش‌آموز ۱۶ ساله ایرانی، حافظ کل قرآن مجید مقام دوم مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن بنگلادش را از آن خود کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، امیرحسین شریفی‌زاده، دانش‌آموز 16 ساله ایرانی شرکت‌کننده در مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن زیر 16 سال، که به مدت 12 روز در «داکا»، پایتخت بنگلادش برگزار شد، به دوره نهایی مسابقات راه یافت و مقام دوم این مسابقات را کسب کرد.
مراسم فینال با حضور وزیر امور دینی دولت بنگلادش، شخصیت‌های دینی این کشور، نمایندگان رسانه‌ها، مسئولین شبکه تلویزیونی RTV، طبقات مختلف اجتماعی، مدیران شرکت‌های حامی مالی برنامه مسابقات، رایزن فرهنگی و کارشناس فرهنگی ایران در بنگلادش و سفیر مصر در داکا و برگزار شد.
داوری مسابقات را نیز هیئت برگزیده‌ای از داوران بنگلادشی برعهده داشت. جوایز برگزیدگان نیز توسط وزیر امور دینی بنگلادش، مسئولین رایزنی فرهنگی ایران و سفیر مصر و همچنین مدیران شبکه تلویزیونی RTV (به عنوان میزبان مرحله نهایی مسابقات) اعطا شد.
مطیع الرحمن، وزیر امور دینی بنگلادش به هنگام اعطای جایزه به حافظ ایرانی و نفر دوم مسابقات، از شرکت نماینده‌ای از ایران در مسابقات ابراز خرسندی کرد.
وی در سخنان خود با تجلیل از پیشرفت‌های ایران، با اشاره به سفر اخیرش به کشورمان، گفت: پیش از سفر به ایران فکر می‌کردم که میان شیعیان و اهل سنت ایران تنش وجود دارد؛ اما در دیدار از ایران دریافتم که آنان در کنار هم با یکدیگر برادرانه و در آرامش زندگی می‌کنند.
مسابقاتی برای حافظان نوجوان
مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن بنگلادش از 7 سال پیش در سطح افراد زیر سن 16 سال به همت شبکه‌های تلویزیونی بخش خصوصی و با مشارکت نهادهای فعال قرآنی بنگلادش و با حمایت مالی شرکت‌های تجاری این کشور برگزار می‌شود.
از 3 سال پیش و با مساعدت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزنی فرهنگی ایران در بنگلادش، دانش‌آموزان ایرانی حافظ قرآن، به این مسابقات دعوت می‌شوند و طبق آمار موجود هر سال رتبه‌های خوبی کسب کرده‌اند.
در فراخوان سراسری امسال مسابقات، در مرحله نخست، یک هزار حافظ بنگالی نام‌نویسی کردند که از میان آنان 400 نفر پذیرفته شدند. از بین 400 نفر نیز 100 نفر به مرحله بعد و از میان آنها 20 نفر به مسابقات اصلی که در داکا برگزار شد، راه یافتند.
به برنده اول 100 هزار تاکا، معادل1200 دلار، به نفر دوم 80 هزار تاکا معادل هزار دلار و به نفر سوم 600 دلار و به هریک از برندگان چهارم و پنجم، نصف برنده سوم جایزه اعطا شد.
فیلم‌های تهیه شده از مسابقات در طول ماه مبارک رمضان، طی برنامه ویژه قرآنی همه روزه قبل از افطار از شبکه RTV پخش خواهد شد.

captcha