کسی که خمس و زکات مالش را ندهد ظالم است
کد خبر: 3313401
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۶
امام‌جمعه خوشاب بیان کرد

کسی که خمس و زکات مالش را ندهد ظالم است

کانون خبرنگاران نبأ: امام‌جمعه شهرستان خوشاب اظهار کرد: کسی که زکات و خمس مالش را ندهد در حق خداوند سبحان، دولت، خودش و جامعه ظلم کرده است.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، حجت‌الاسلام حیدرعلی یوسف‌زاده، امام‌جمعه شهرستان خوشاب در آستانه ماه مبارک رمضان در جمع مردم این شهرستان با اشاره به حدیثی اظهارکرد: کشاورزی شریف‌ترین شغل‌هاست و کشاورزان گنج‌های خدا برروی زمین هستند.

وی تصریح کرد: کسی که زکات و خمس مالش را ندهد در حق خداوند سبحان، دولت، خودش و جامعه ظلم کرده است. کسی که خمس و زکات مالش را ندهد وقتی آیات زکات در قرآن را تلاوت کند خودش را به سخره گرفته است.

یوسف‌زاده با اشاره به آیات قرآن اظهار کرد: خداوند کریم می‌فرماید از آنچه که من به تو دادم انفاق کن و از دانه‌ای که 700 برابر تبدیل کرده‌ام زکات بده.

نماینده ولی‌فقیه در خوشاب اظهار کرد: بنا به فرموده دختر پیامبر گرامی اسلام(ص) حضرت زهرا(س) زکات برای افزایش مال است نه کاهش آن. مطابق فتوی رهبر کبیر انقلاب کسی که خمس و زکات مالش را ندهد نمی‌تواند در مالی که دارد تصرف و از آن خرج کند.

یوسف‌زاده با اشاره به اینکه عده‌ای در جامعه شعار مبارزه با فساد را سر می‌دهند ولی به دنبال فساد سیاسی هستند تأکید کرد: فساد در جامعه به اندازه‌ای هست که در شأن نظام جمهوری اسلامی نباشد و مسئولان باید قبل از مبارزه با فساد به دنبال پیشگیری از فساد در بدنه دولت باشند تا فسادهای میلیاردی رخ ندهد.

نماینده ولی‌فقیه در خوشاب اظهار کرد: نباید برای برخورد با یک نفر کل زحمات دولت قبل و یک دولت را زیر سؤال برد چراکه مقام معظم رهبری فرمودند بیشترین حجم کاری در این دولت انجام شده و در مسائل بین‌المللی شعارهای انقلاب زنده شده است. نقدی اگر انجام می‌شود باید منصفانه و عملی باشد نه شعاری صورت گیرد.

علی‌اکبر ملکی

captcha